Сряда, 04 Май 2011 11:00

Формула 1 в бъдеще: Хибридна електрическа технология

От
Еко Формула 1

Дори да не сте фен на Формула 1, няма как да не сте попадали макар и за малко на някое от състезанията през годината, прескачайки от канал на канал с дистанционното на телевизора. Онези пък, които не пропускат нищо от "битката на болидите", се наслаждават на скоростта, мощта и динамиката на Grand Prix...

Представете си обаче как болидите започват да стават хибридни, изразходвайки много по-малко вредни въглеродни емисии. И макар сега все още да не се забелязва някаква промяна в тази посока, има много голяма вероятност нещата да се променят в близко бъдеще.

Мислим така, защото има индикации, че от сезон 2013 FIA ще въведе нова хибридна система. Макар че някои хора, като емблематичният шеф на Ф1 Бърни Екълстоун, се изказват против промяната с мотива, че тя може да намали уникалния ефект от рева на двигателите, който привлича по-голямата част от зрителите. А и цялостната ефективност на колите можело да спадне...

Като го погледнем от екологичната страна обаче, шефът на Williams, Адам Пер, например казва, че една хибридна система би позволила на пилотите да превключват на електроенергия по време на престоя в бокса. Ф1 вече използва KERS (Kinetic Energy Recovery Systems), при която кинетичната енергия на колите се улавя за последващо увеличаване на скоростта при задминаване или в критични моменти. И друго - автоиндустрията вече отдавна се ориентира в хибридна посока и за да тръгне в "зеленото" направление, Ф1 трябва да направи такава логична постъпка с въвеждане на хибридна система. Ако не друго, това ще помогне още малко за намаляване на ефекта от вредните емисии върху околната среда.

Погледнете Toyota Prius, например - хибрид, продаден в изумителното количество от 2 милиона броя до 2010г. в световен мащаб. Така че в края на краищата въпросът е, толкова ли закостеняла и привързана към петрола е Формула 1 или може да се "опомни" в името на едно ново по-екологично свое развитие?

eCars.bg

Прочетено 1127 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 22:50
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.