Инфраструктурата за електромобили в Китай е на път да получи солиден тласък от основните играчи на електро пазара. Това са двете най-големи електрически компании – State Grid и China Southern Power Grid, като първата ще инвестира 2.7 милиарда юана (около €350 милиона) още в рамките на тази година. Планът на China Southern Power Grid е значително по-голям, с инвестиция в размер на 25.1 милиарда юана (около €3,25 милиарда) в рамките на следващите четири години.

Вследствие на огромния спад в продажбите на ДВГ автомобили, Renault обяви промяна в своята стратегия и се оттегля от партньорството с Dongfeng, заедно с която преди години изгради завод за производство на превозни средства с двигатели с вътрешно горене в Китай.

След три седмици пауза в работата, заводът на компанията в Ношовице рестартира производството. Точно в този завод Hyundai започна да произвежда електрическия Kona през март 2020 г.

В настоящите условия на забрани, карантини и ограничения в цял свят, продажбите на автомобили като цяло бележат сериозен спад. При електромобилите тенденцията е обратна и продажбите отбелязват ръст и през март. Ето данните от няколко европейски държави, събрани от evsales.

Преди 5 години по улиците ме гледаха странно. Носех маска, както и синът ми, докато го возех с мъничкото Renault Twizy до СМГ. Двама души в това нещо? С маски? Виждах погледите пълни с недоумение и почуда, но ние имахме нужда от тези маски.

Наскоро ми попадна едно видео за пътуване с Porsche Taycan от Норвегия до Испания. Видеото бързо стана популярно, беше коментирано и от ентусиаста Бьорн Ниланд в неговия YouTube канал и по повод на това, че накрая колата е качена на пътна помощ, защото останала без ток, една от неговите забележки беше, че е можело да се направи по-добро планиране на пътуването.