Преди да ви разкажем за множеството компании, представили продукцията си на Автосалон Франкфурт 2011 (който завършва днес), къдено повечето автопроизводители и други компании демонстрираха електрически модели, нека ви поканим да представите своя продукт, компания или дори конвертирана кола в eCars.bg, разбира се, абсолютно безплатно. Просто ни изпратете своя материал и контакти и ние ще го публикуваме и определено ще бъде удоволствие да се запознаем. Има не малко български компании, произвеждащи компоненти, а след сума ти години отново си имаме и завод за производство на коли, изграден край Ловеч от Литекс Моторс, представителят на Great Wall Motors за България. От компанията очакваме информация дали електромобилът, демонстриран по време на Автосалон София 2011 - Great Wall Voleex C20EV - ще се сглобява в завода и кога, както и разбира се каква ще е цената за българския пазар.
След като за мъничко засегнахме темата с колите, да се върнем на производителите на компоненти, без които колите просто няма как да съществуват. Различните доставчици разработват нови технологии, бутат напред електрическата революция с новаторски електромотори, нови типове батерии или специални модули за охлаждане и управление...
По време на привлеклия 1 милион посетители Автосалон Франкфурт 2011, наистина гъмжеше от електрически новости и те далеч не идваха само от авто компаниите и производителите на оригинално оборудване. Но нека направо ви запознаем с някои от представените компании и продукти, които нашите партньори от cars21 събраха на едно място по време на автоизложението (подредени по азбучен ред):
Asola Automotive Solar Deutschland GmbH
Asola произвежда сертифицирани стандартни соларни модули с мощност от 150 до 300 W в съответствие с националните и международните стандарти. Компанията предлага и новаторски решения по клиентски заявки: по време на IAA 2011 Asola направи световна премиера - най-големия и най-мощен сферичен соларен стъклен покрив за кола в производство - този на супер емблематичната Fisker Karma. Ето сега вече знаете кой прави слънчевия покрив на новия супер електромобил с удължен пробег.
Compact Dynamics GmbH
Специализираща в задвижващи технологии, силова електроника и контролни устройства, Compact Dynamics, разкри за първи път в Европа задвижваща система за леки електрически превозни средства с интегрирана силова електроника, работеща в безопасен волтов режим под 60V. Този продукт, наречен DYNAX® 60i, е предназначен за увеличаване на безопасността и мощността на градските електрически коли.
Continental AG
Разработена специално за електрически превозни средства, Conti.eContact е тестова гума с много по-ниско съпротивление при въртене и контакт с пътя от конвенционалните гуми. Този нов тип гума може значително да увеличи пробега на електрическите коли или да намали размера на нужните батерии, което ще доведе и до по-ниски крайни пазарни цени на предстоящи модели.
Delphi Corporation
Около шума на електрическите коли се въртят множество дискусии макар че те по-скоро са за липсата на такъв. Някои твърдят, че липсата на шум не е проблем, докато други смятат, че безшумните превозни средства създават опасения за безопасността. Точно за това във Франкфурт Delphi Corporation разкри за първи път генератор на звук за превозни средства много по-евтин от конвенционалните multi-box решения.
GETRAG Corporate Group
2eDCT600 е името на чисто нова powershift трансмисия за електромобили и зареждаеми хибриди. Разполагащата с 2 предавки трансмисия осигурява на електрически превозни средства способността да оптимизират своята енергийна ефективност и съответно пробега.
HS Systemtechnik GmbH
Батериите са един от основните компоненти в електромобилите и топлинното им управление определено е сред най-обсъжданите теми. HS Systemtechnik демонстрира за първи път във Франкфурт модулна структура на теглово-оптимизирано приложение от листов метал, което подобрява топлинното управление на литиево-йонните батерии.
Konvekta AG
Konvekta също представи система за топлинно управление за батерии на превозни средства, която използва интелигентна климатична инсталация. Според компанията, с нейната система пробегът на електромобилите може да се увеличи с до 40%, като в същото време се удължи живота на батерията. Включващо природосъобразна CO2 климатична технология и принцип на загряване на помпата, устройството осигурява комфортна топлина в студени дни и приятна, хладна обстановка през лятото.
MUTE
MUTE показа изцяло нова литиево-йонна батерия, съдържаща 1232 клетки тип 18650, въздушно охлаждани, регулирани с интериорния въздух. Компанията представи и цинк-въздух удължител на пробега на електромобилите.
Paragon AG
Paragon AG демонстрира завършена електромобилна система, състояща се от удължител на пробега, батерия със система за контрол и управление, зарядна система, контролер за електромотора, DC/DC конвертор и кокпит система.
Robert Bosch GmbH
Bosch показа нов тип хибрид, наречен разделен осово хибрид (axle split hybrid). В комбинация с мощен електромотор, който лесно може да се интегрира в задната ос, първото в света разделено осово хибридно задвижване се очаква да намали разхода на гориво и CO2 с 25 процента.
Ruhr-Universit?t Bochum EneSys
По време на изложението във Франкфурт се състоя и премиерата и на изключително компактна 50 кВ зарядна станция, наречена E-charge Quick Charge Station. С големината на пощенска кутия, станцията разполага с vehicle-to-grid функция, с която бъдещите електромобили ще могат да служат като устройства за съхранение на енергия.
TomTom International N.V.
Във всяко едно отношение електрическите коли са предназначени за по-голяма свързаност и това, разбира се, включва интелигентни транспортни системи ({tooltip}ITS{end-link}Intelligent Transport Systems{end-tooltip}) като навигационните. Това е повод да ви напомним за нашата подробна статия за раработената от TomTom International навигационна система за електрическото Renault Fluence Z.E. като първата в света специално създадена за електромобил технология от този тип, демонстрирана на Автосалон Франкфурт 2011 с функции като живот на батерията, пробег, изчисляване на маршрут до най-близка зарядна станция и други.
[Главна снимка: Flickr]