Рециклирането на електромобилните батерии от време на време се превръща в гореща тема и често се стига до спорове за това колко ефективен е процесът и как точно се процедира.
Наличието на работеща верига за рециклиране е от голямо значение и въпреки че затова не се говори много, по въпроса със заводите се работи на доста места и ето, че и VW се присъединява със свое собствено съоръжение за рециклиране на електромобилни батерии в Залцгитер.
Бройките за рециклиране на този етап са прекалено малко и затова VW стартира този завод с капацитет от 3,600 батерии на година (1,500 тона). Това е само за старт, а през следващите няколко години предстои поетапно разширение, което да съответства на нарастващия брой електромобили в движение.
Според VW първа по-голяма вълна от батерии за рециклиране се очаква чак в края на това десетилетие тъй като много от батериите минават през повторно използване за най-различни цели преди да стигнат до момента за рециклиране.
Nissan и Renault, например, вече имат прости и ефективни начини за повторна употреба на своите електромобилни батерии, като захранване на улични лампи и футболни стадиони.
В сътрудничество със Stena Property и Stena Recycling, компанията ще използва своите батерии за стационарно съхраняване на енергия в комплекса Fyrklövern в Гьотеборг.
Vechicle to Grid системите също се развиват и се тестват на все повече места, а наред с измислянето на нови и нови възможности за повторна употреба се мисли доста и за процеса на рециклиране.
В Китай вече има нови правила за рециклирането на батерии и доста затегнати изисквания по тази линия спрямо автопроизводителите, а в Европа от около две години работи завод за рециклиране на батерии в Германия.
От началото на 2018 в Европа се работи и по проект на име AutoBatRec2020, който има за цел да изпълни редица проучвания и тестове за екологични и икономически изгодни методи за рециклиране на батерии от електрически превозни средства.
От VW споделят, че успешно рециклират над 90% от литий, никел, манган и кобалт, а в близко бъдеще в този завод ще започне да се рециклира също алуминий, мед и пластмаса.
Действат хората ще се получат нещата с времето и когато електрическите коли станат масови вече ще има достатъчно места за рециклиране и усъвършенствани и разработени практики.
ID тройчици започнаха да излизат и от заводът в Дрезден
Междувременно заводът на VW в Дрезден стана второто място в Европа, от което започват да се точат ID тройчици.
Засега се споменава, че в този завод ще се стартира с капацитет от 35 коли на ден. През 2017, когато в този завод започна да се произвежда e-Golf отново бе стартирано с 35 коли на ден, но по-късно бе добавена втрора смяна и бройката удовена.
Дали ще има такъв случай с ID.3 предстои да разберем съвсем скоро.
ID.4 вече може да се поръча в Англия
Англичани пък съвсем скоро ще могат да седнат зад волана на ID.4, чиито поръчки вече са отворени с очаквани първи доставки през март.
Със 150 кВт мотор, 77 кВтч батерия и реален пробег около 350 км, първата версия на ID.4 може да се вземе на цена от £37,800 (с включена държавна субсидия).
По-късно през пролетта на тази година се очаква и по-мощна ID.4 GTX версия с 225 кВт мотор