В този блог: Седмици преди изборите в Германия, Ангела Меркел загатва за възможни забрани на бензиновите и дизелови автомобили.
През последните няколко месеца, Франция и Великобритания обявиха плановете си да забранят бензиновите и дизеловите автомобили до 2040 г., за да се ускори приемането на изцяло електрически превозни средства...
Сега предстои и на Германия да вземе решение как ще процедира с този казус, но положението там е меко казано сложно.
Германският канцлер Ангела Меркел се стреми да реорганизира излизането от скандалите за дизелови емисии, които разтърсиха немската автомобилна индустрия и същевременно се бори да запази позицията си признавайки нарастващия натиск на глобалния пазар върху сектора, който се крепи на двигателите с вътрешно горене.
В последните си изявления за списание SUPERillu, Меркел за пръв път хвърля в пространството идеята за забрана на бензиновите и дизеловите автомобили. Това е значима стъпка, която може да доведе до масови промени в немската автомобилостроене.
Точните й думи обаче бяха, че "забраната на бензинови и дизелови двигатели съществува като опция."Подобна политика няма да дойде до октомври – ще почака до след изборите – но промяната в реториката със сигурност не беше направена лесно.
Въпросът, който изниква сега е дали електрификацията на автомобилната индустрия в Германия й стана приоритет, защото смята, че това ще й помогне да бъде преизбрана или наистина я е грижа за чистотата на въздуха и здравето на хората.
Германските автопроизводители в момента имат действащи програми за собствениците на дизелови автомобили, чрез които те могат да бъдат модернизиране, а някои също предлагат и отстъпка при покупката на електрическа кола.
Меркел обаче изрази и опасения, че забраната на дизеловите и бензиновите автомобили може да навреди на купувачите на автомобили:
"Правителството трябва да гарантира, че тези, които са закупили автомобилите си добросъвестно, няма да бъдат наказани със забрана да ги карат. Трябва да намерим начин за плавен преход към новата ера и хората да запазят работата си."
Кандидатът от опозицията също обяви своите планове за реконструиране на германската автомобилна индустрия, включително производствени квоти за електрически автомобили, нещо, което отскоро се подкрепя и от заместник министъра на икономиката Матиас Махниг.
Мартин Шулц сподели, че неговият кабинет ще работи за по-сериозен натиск върху автомобилната индустрия и призова за нова среща на Дизеловия форум през септември.
Мнението на eCars
От една страна примерът с това да не засегнем купувачите, е по-скоро хвърляне на прах в очите на хората, защото вредните емисии от всички тези автомобили вече засягат сериозно здравето на много хора по цял свят и сравнението с това какъв удар би понесла автомобилната индустрия е просто несъизмеримо.
Срокове е добре да се поставят и то на правителствено ниво, защото това ще бъде още една причина за автопроизводителите да започнат да ускоряват по-значително преминаването към производството на електрически коли, но 2040 г. наистина изглежда като доста консервативен срок.
С темповете, с които технологиите се развиват и това, което предстои през следващите 5-10 години, още преди 2025 г. цените на електромобилите най-вероятно ще бъдат изравнени с тези на задвижваните от бензинови и дизелови двигатели и за никой няма да бъде изгодно да си купува нова кола, която се задвижва от двигател с вътрешно горене.
Очевидно повечето автомобилни производители не са съгласни със съкращаването на времевата линия и въвеждането на квоти, като всячески се опитват да си издействат още няколко години отсрочки. Логиката на развитието обаче подсказва, че това поведение е лишено от далновидност.
Още по темата:
- Англия планира забрана на двигателите с вътрешно горене до 2040г
- Франция започва поетапна забрана на дизелови и бензинови коли
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин