В този блог: Ново сравнение за пробега на осем електромобила.
Засега екипът на eCars няма тази възможност, но в AutoBild са в състояние да си осигурят множество електромобили наведнъж и да ги тестват. Преди три години имаше подобен тест, но сега колите се повече, а някои резултати изненадващи...
Първо, условията. Всички коли са тествани еднакво, при следните параметри:
- Маршрут: 143 км
- Външна температура: 5°C
- Климатик: 21°C
- Магистрално шофиране: 43 км със скорост до 130 км/ч
Както се вижда от таблицата отдолу, някои от колите не са успели да изминат разстоянието. Това са мини моделите с по-малки батерии и един миниван, при който разходът е доста висок.
Ето резултатите от най-дълъг към най-къс пробег:
№ | Електромобил – батерия | Пробег | Разход |
1 | Opel Ampera-e – 60 кВтч | 273 км | 22 кВтч/100 км |
2 | Renault ZOE – 41 кВтч | 244 км | 16.8 кВтч/100 км |
3 | Volkswagen e-Golf – 35.8 кВтч | 208 км | 17.2 кВтч/100 км |
4 | Hyundai IONIQ Electric – 28 кВтч | 192 км | 14.6 кВтч/100 км |
5 | KIA Soul EV | 167 км | 18 кВтч/100 км |
6 | Nissan e-NV200 Evalia | 101 км | 23.8 кВтч/100 км |
7 | Smart ForTwo Electric Drive – 17.6 кВтч | 84 км | 21 кВтч/100 км |
8 | Volkswagen e-up – 18,7 кВтч | 79 км | 23.7 кВтч/100 км |
Първо, да кажем най-важното. Видно е, че някои от електромобилите са с доста различни технически параметри и това прави сравнението неправилно. По-скоро го приемаме като показване на възможностите, отколкото като директно сравняване.
След това, ако приемем резултатите за меродавни – не поставяме под съмнение способностите на Auto Bild, а отчитаме възможностите при други тестове да има различни резултати – нека да разгледаме някои от цифрите.
Предвид най-голямата батерия не е изненада, че Opel Ampera-e взима първото място. Но разходът е изненадващо висок и ако едни други германци постигнаха 750 км със същата кола пъплейки с ниска скорост, този тест дава една друга картинка от реалността. Ampera-e няма интелигентна термо система за отопление и това очевидно се отразява много сериозно на разхода.
Следва ZOE, който пък има точно такава система и това идва да покаже нейното значение. Пробегът постигнат от Auto Bild е сходен с този засечен от eCars – при скорошно пътуване от София до Хотел Балканци в Габрово изминахме 242 км с остатък 19 км (прогнозни). Беше под нулата при тръгване, но по магистралата сме карали с до 90 км/ч и без климатик. Различно е, но предполагаме, че с увеличението в скоростта и пуснато отопление по този маршрут и същите условия пробегът ни щеше да е в рамките на 220 км.
Volkswagen e-Golf се представя прилично с новата си 35.8 кВтч батерия, макар че разходът е малко висок – компанията дава средно около 14 кВтч/100 км за модела.
Hyundai Ioniq Electric блести с нисък разход за своя обем и тегло и въпреки по-малката батерия от тази на Ampera-e, e-Golf и ZOE се справя доста добре в този тест. С по-голяма батерия има потенциала да е сред първите.
KIA Soul EV (също с малко по-голямата нова батерия) е на следващото място и отдаваме по-високия разход на формата на купето.
Следват трите най-зле представили се електрички.
За Nissan e-NV200 има известно "оправдание". Все пак това е мниниван. По-тежък и с по-високо съпротивление. Интересно е какви ще са показателите с новата 40 кВтч батерия от 2018 г.
Smart електричката се представя доста зле откъм разход. Стойността е брутално висока за тази малка и лека кола. Renault Twizy е най-близък за сравнение и въпреки че е по-малък и по-лек от смарта, разходът му е под 10 кВтч/100 км.
За VW e-Up! резултатът подхожда точно като на електромобил от първото поколение с малка батерия, но разходът е фрапиращ.
Последното изненадващо нещо е, че в групата липсва BMW i3. Иначе, това са нещата от този пореден тест с електрички, това са им реалните възможности на този етап и е важно да ги знаем, за да сме наясно с какво разполагаме. Темата е в развитие, технологиите също.
До следващия тест!