Първият "масов" електромобил на Daimler имаше не особено добър старт в Европа през 2019 г.
Вероятно доста от продажбите са били задържани за началото на тази година поради влизането на новите изисквания за вредни емисии в Европа, но все така продадените около 500 бройки за 7 месеца изглеждат незначителни.
Сега компанията прави 180 градуса завой и след като само преди два месеца обяви, че няма да пуска електромобил в Индия в обозримо бъдеще, сега казва, че стартира продажбата на Mercedes Benz EQC в Индия през Април тази година.
Преди няколко месеца Мартин Швенк, който работи като изпълнителен директор на Mercedes-Benz India сподели, че според него индийския пазар е по-подходящ за плъгин хибриди отколкото за чисти електромобили.
Интересно е дали Daimler се опитва да се позиционира в страната преди Jaguar, която планира да пусне i-Pace в Индия към средата на тази година.
Индия със сигурност не е особено добър пазар за модели като EQC въпреки че колата на практика е с нулеви вредни емисии.
Този тип големи и тежки автомобили се таксуват чудовищно в Индия и за сравнение със САЩ цената на EQC ще бъде двойно по-голяма.
Интересно как и колко продажби смята да реализира Daimler в Индия, където средната цена на бензинова кола е около $14,000. С цена от $140,000 това вероятно ще бъде едно истинско предизвикателство.
Индия вече работи по-усилено по увеличаването на електрическите превозни средства в страната и от тази година се очаква по-сериозен растеж на пазара.
Според доклад на Bloomberg за последните шест години в Индия са продадени едва 8,000 електромобила. Според представител на Maruti Suzuki India една от основните причини са все още високите цени.
Hyundai започна да продава Kona EV за около $35,000 в началото на 2019 г., но продаде само няколкостотин бройки.
Daimler определено няма да помогне с решаването на проблема с високите цени, но китайският автомобилен производител Great Wall Motor със сигурност ще има повече успех с пускането на своя Ora R1, електромобил, който в Индия ще струва едва $8,500.
През 2020 г. индийското правителство е одобрило инвестиция на стойност $1,4 милиарда за субсидии, които ще са достъпни за закупуването на плъгин хибриди и електромобили. Субсидията се отпуска на база капацитета на батерията, с цифрово изражение $140 на кВтч.
Компании като Daimler обаче няма да могат да се възползват от тези субсидии, защото те ще са само за превозни средства с цена под $21,000.
Междувременно, докато администрацията на Тръмп продължава да води търговска война с Китай, Индия се опитва да примами повече производители на автомобили за изграждане на заводи в страната. Най-продаваният GLC-клас на Mercedes-Benz се сглобява в Индия и от там се внася в САЩ. По-нататъшни инвестиции в Индия потенциално биха спомогнали за избягване на таксите за внос в САЩ от Китай.
През 2018 г. пазарът на автомобили в Индия е задминал германския и вече е четвърти по големина в света. През следващите година или две Индия може да изпревари и Япония, за да стане третият по големина пазар на автомобили в световен мащаб.