Hyundai и KIA инвестират в Британската стартъп компания Arrival и ще използват нейните гъвкави скейтборд платформи за бъдещите си електромобили.
Името на Arrival стана популярно преди три години, когато компанията сподели, че използва революционни свръхлеки композитни материали, които значително намаляват теглото на превозното средство и в добавка с техните собствени хардуер и силова електроника са постигнали намаление от над 50% в разходите по производството.
Скоро след това Royal Mail направи първа по-голяма поръчка към компанията, а след това техен клиент стана и UPS.
Те казват, че вече са оптимизирали максималното съотношение на пробег/тегло за доставки в градовете с батерии, позволяващи пробег до 160 км за камиони с тегло 3,5, 6 и 7,5 тона. Специално за случая с камиончетата на UPS, от Arrival споделят, че те ще имат пробег до 240 км.
Сега Hyundai и KIA инвестират 100 милиона евро в компанията и планират да използват разработените от нея технологии. По време на партньорството трите компании ще използват гъвкавите скейтборд платформи и технологии на Arrival, за да създадат нови т.н purpose-built electric vehicles (PBVs) в няколко сегмента.
Hyundai и KIA ще помогнат с инвестиции в новите микрофабрики и софтуерни иновации на Arrival, докато Arrival ще се възползва от възможностите да продава на повече пазари в световен мащаб.
Очаква се пазарът на екологични превозни средства в Европа да нарасне бързо поради новите изисквания за вредни емисии и чрез съвместната работа по търговски електрически превозни средства с Arrival, Hyundai определено може да спечели конкурентно предимство в този и потенциално в други сегменти.
Hyundai и KIA планират и още инвестиции в стартъп компании по линия на електрическата мобилност.
Засега не е ясно кога и какво точно превозно средство ще се роди от съвместната работа на двете компании, но за начало Arrival ще може да почерпи полезна информация от Hyundai по линия на скалиране и по-масово производство.
В родна Корея през 2020 двете компании очакват ръст в продажбите заради нова серия одобрени от правителството субсидии за електромобили.
Освен това, корейското правителство сподели, че ще финансира и местни компании със средства за развойна и изследователска дейност в сферата на електрическата мобилност.
Миналата година Hyundai Motor Group реализира доста добри резултати и успя да продаде близо 90,000 електромобила в световен мащаб.
През 2020 със сигурност очакваме скок на тази цифра и като нищо сборните продажби на двете марки биха стигнали 150,000 ако резултатите на местно ниво се вдигнат заради отпускането на субсидии.
Пък и IONIQ, Kona EV и KIA Niro EV са сред топ предложенията откъм цена/пробег/ефективност сред идващите през 2020 електромобили.