През 2019 г. Renault ZOE получи фейслифт и нова батерия за 300-400 км реален пробег според условията и шофирането. Обновеният модел се казва ZE50 и както досега компанията използва LG Chem клетки и за новата батерия (192 броя).
Ето какво знаем за клетките:
- Модел на клетките: LGX E78
- Напрежение на клетка: 3,65 V
- Капацитет на клетка: 78 Ah
- Тегло на клетка: 1.07 кг
- Химическа технология: NCM 712
- Гравиметрична енергийна плътност: 265 Втч/кг
Тех. данни на целия батериен пакет:
- Общ капацитет: 54,66 кВтч
- Използваем капацитет: 52 кВтч (~5% резерв)
- Брой клетки: 192
- Общо тегло на клетките: 206 кг
- Общо тегло на батерийния пакет: 326 кг
- Гравиметрична енергийна плътност на ниво пакет: 168 Втч/кг
- Термо управление: активно въздушно охлаждане
При Renault сега има нещо ново. Обновеният модел се предлага и с капацитет на батерията като на стария ZE40 - 41 кВтч, но батерията всъщност е една и съща (старата вече не се използва) - новата 52 кВтч батерия, като в ZE40 версията сега капацитетът й е софтуерно ограничен от системата за управление (BMS - Battery Management System). Така, с ограничението до 41 кВтч реално разполагаш със 75% от капацитета на новата батерия. Но пък взимаш колата на по-ниска цена.
Такъв огромен буфер определено ще се отрази добре на живота на батерията, тъй като деградацията ще е много по-малка. Нещо като при BMW i3, който също има голям буфер в батерията.
Новият ZE40 вариант е с около €2,000 по-евтин от ZE50 версията, като предлага около 25% по-малко пробег. Тук Renault може да прояви гъвкавост и да предложи възможност да отключваш чрез мобилно приложение останалия капацитет от батерията в определени случаи, както направи Volkswagen с новия e-Up!. Например, като доплатиш някаква такса в рамките на дадено пътуване.
Разликата в цената за тези 25% не е голяма, но е добре да има версии на батерията, което досега Renault не предлагаше. За сравнение, новият VW ID.3 е обявен с три вида батерии, което осигурява гъвкавост за разнообразие от нужди.
Това, че повечето хора биха предпочели по-голяма(та) батерия вече не е аргумент. Един пример са служебните автопаркове, където често се използват базово ниво коли и много управители ще предпочетат по-малките батерии заради по-ниските цени на електромобилите.