Двете версии на новата 52 кВтч батерия на Renault ZOE

Електромобили

През 2019 г. Renault ZOE получи фейслифт и нова батерия за 300-400 км реален пробег според условията и шофирането. Обновеният модел се казва ZE50 и както досега компанията използва LG Chem клетки и за новата батерия (192 броя).

Ето какво знаем за клетките:

  • Модел на клетките: LGX E78
  • Напрежение на клетка: 3,65 V
  • Капацитет на клетка: 78 Ah
  • Тегло на клетка: 1.07 кг
  • Химическа технология: NCM 712
  • Гравиметрична енергийна плътност: 265 Втч/кг

Тех. данни на целия батериен пакет:

  • Общ капацитет: 54,66 кВтч
  • Използваем капацитет: 52 кВтч (~5% резерв)
  • Брой клетки: 192
  • Общо тегло на клетките: 206 кг
  • Общо тегло на батерийния пакет: 326 кг
  • Гравиметрична енергийна плътност на ниво пакет: 168 Втч/кг
  • Термо управление: активно въздушно охлаждане

При Renault сега има нещо ново. Обновеният модел се предлага и с капацитет на батерията като на стария ZE40 - 41 кВтч, но батерията всъщност е една и съща (старата вече не се използва) - новата 52 кВтч батерия, като в ZE40 версията сега капацитетът й е софтуерно ограничен от системата за управление (BMS - Battery Management System). Така, с ограничението до 41 кВтч реално разполагаш със 75% от капацитета на новата батерия. Но пък взимаш колата на по-ниска цена.

Такъв огромен буфер определено ще се отрази добре на живота на батерията, тъй като деградацията ще е много по-малка. Нещо като при BMW i3, който също има голям буфер в батерията.

Новият ZE40 вариант е с около €2,000 по-евтин от ZE50 версията, като предлага около 25% по-малко пробег. Тук Renault може да прояви гъвкавост и да предложи възможност да отключваш чрез мобилно приложение останалия капацитет от батерията в определени случаи, както направи Volkswagen с новия e-Up!. Например, като доплатиш някаква такса в рамките на дадено пътуване.

Разликата в цената за тези 25% не е голяма, но е добре да има версии на батерията, което досега Renault не предлагаше. За сравнение, новият VW ID.3 е обявен с три вида батерии, което осигурява гъвкавост за разнообразие от нужди.

Това, че повечето хора биха предпочели по-голяма(та) батерия вече не е аргумент. Един пример са служебните автопаркове, където често се използват базово ниво коли и много управители ще предпочетат по-малките батерии заради по-ниските цени на електромобилите.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари