В този блог: Кметът на Лондон обяви програма, чрез която догодина зарядните станции за електромобили в Лондон почти ще се удвоят.
Малко повече от месец, след като Англия обяви плановете си да забрани дизеловите и бензинови двигатели в страната до 2040 г., започват и действия, които имат за цел да ускорят приемането на електрическите превозни средства.
Перспективата за хиляди електрически автомобили, движещи се по улиците на британската столица, изглежда все по-близка след като кметът на Лондон Садик Хан обяви предстоящи инвестиции на стойност £4,5 милиона за разширяване на зарядната инфраструктура в Лондон с нови 1,500 зарядни станции.
Транспортната компания на столицата ще работи заедно с общините по изграждането на инфраструктурата, която почти ще удвои броя на зарядните станции в Лондон до края на следващата година.
25 от 32-та квартала на града ще получат до £300,000 държавни пари за инсталирането и поддръжката на зарядни станции, на които семеен градски електромобил ще може да се зареди в рамките на 4-8 часа.
Кметовете на всяка община ще определят къде точно да се инсталират зарядните станции, като за начало част от парите ще бъдат изразходвани за преобразуването на улични стълбове за осветление в места за зареждане тъй като това би бил по-бърз, лесен и евтин начин да се стартира.
Парите за този транш идват от програмата на правителството за превозни средства с нулеви вредни емисии "Go Ultra Low City".
Кметът, редица природозащитни организации и компании от транспортната индустрия смятат, че все още се действа с много бавни темпове и техният призив бе министрите да засилят инвестициите си в изграждането на зарядна инфраструктура, за да може по този начин повече хора да имат основание да обмислят покупката на електрическо превозно средство през следващите няколко години.
Джулиън Бел, говорител на Съвета за транспорт и околната среда в Лондон, сподели, че: "Подобряването на качеството на въздуха в Лондон чрез намаляване на емисиите е реален приоритет за нашия град. Недопустимо е, че 9,000 души годишно умират преждевременно в Лондон поради замърсяването на въздуха."
Единствените квартали, които не получават финансиране, са Barking & Dagenham, Bromley, Enfield, Harrow, Hillingdon, Kingston и Sutton.
Проектът за транспортна стратегия на г-н Кан има за цел също така всички таксита и миниванове да бъдат на ток до 2030 г. и всички автобуси да последват до 2037 г., евентуално достигайки крайната цел целият транспорт в страната да бъде с нулеви вредни емисии през 2050 г.
Кметът призова също и за национална схема за бракуване на дизелови автомобили, въпреки че министрите смятат, че това би било твърде скъпо.
Действия в правилната посока определно има макар и те да не са толкова "агресивни" колкото трябва. Хората действат на различни места в страната и пример за това е Оксфорд, където тази седмица бе обявена инвестиция от £800,000 за изграждането на 100 зарядни станции в града.
Проектът стана възможен след като градският съвет и окръжният съвет получиха безвъзмездна помощ в размер на £800 000 от фонда на правителството за превозни средства с нулеви емисии (OLEV).
В първата фаза на проекта ще бъдат инсталирани 30 станции за зареждане. Десет от тях ще бъдат достъпни за широката публика, 10 за автомобилите на Co-wheels Car Club и останалите за отделни домакинства.
Монтирането на първите зарядни станции е започнало миналия месец и те ще бъдат готови за използване през октомври, а останалите ще бъдат инсталирани поетаpно като пълната бройка от 100 трябва да бъде изпълнена до края на следващата година.