В този блог: Шотландия иска да забрани дизеловите и бензинови двигатели в страната до 2032г.
През последните няколко месеца Франция, Англия и Германия обявиха своите планове за забрана на превозни средства с бензинови и дизелови двигатели до 2040г, а сега към тях се присъединява и Шотландия, която иска да скъси на местно ниво поставените от Обединеното кралство срокове с осем години.
В изявление пред медиите тази седмица първият министър на Шотландия Никола Стърджън заяви:
"Нашата цел е бензиновите и дизелови превозни средства да бъдат постепенно премахнати в Шотландия до 2032г. - в края на периода, обхванат от новия ни план за изменението на климата, и осем години преди целта, поставена от правителството на Обединеното кралство."
Проблемът е, че Шотландия, която търси своята независимост, не разполага с правомощия по отношение на стандартите за превозни средства и данъчното облагане. Въпреки това, те планират да предприемат действия за постигане на целта си. Стърджън продължава:
"През следващите няколко месеца ще изложим подробни планове за масово разширяване на броя на зарядните станции както в градовете, така и в районите с по-слаб трафик и селските райони. Планираме също така да работим усилено за разширяването на фонда "Зелени автобуси" и да ускорим електрифицирането на обществени и частни сектори; Планираме също така и старта на пилотни демонстрационни проекти за насърчаване приемането на електрически превозни сред обществото и намирането начин за справяне с предизвикателства като таксите за зареждане в райони с голям брой жилища"
Шотландците също така планират да направят A9, главен път в страната, който да бъде първият "електрически път" в страната.
Стърджън признава, че замърсяването на въздуха е "значителен риск за общественото здраве", и че ускоряването на приемането на електрически автомобили ще има положителен ефект.
Това е особено ефективно решение в Шотландия, където възобновяемата енергия представлява важна част от тяхното производство благодарение на вятъра.
Всяко ново електрическо превозно средство на шотландските пътища ще има по-голямо положително въздействие, отколкото на места с по-замърсяваща национална електрическа мрежа.
Шотландия представлява само 10% от продажбите на автомобили в Обединеното кралство, но е пълна с възобновяеми енергийни източници, което би било чудесно съчетание с електрическите превозни средства.
Още по темата: