След като през септември търговският директор на BMW Питер Нота обяви, че компанията не планира наследник на i3, в интервю за германски вестник новият шеф на BMW Оливър Зипсе обяви, че компанията му няма да спира i3 и дори ще го развие.
Блогове за електромобили
Електрически Peugeot Expert и Citroen Jumpy от 2020 г. с 50 и 75 кВтч батерии
Годината на първите адекватни електро ванове за доставки явно ще е 2020. След няколко първи проби като Renault Kangoo ZE и Mercedes Vito на ток, но с малки батерии и пробег, пред следващата година идват няколко нови предложения и най-прясно обявените са Peugeot Expert и Citroen Jumpy.
Volvo XC40 Recharge представен официално
Първият изцяло електрически модел на Volvo не е на щанда на компанията на провеждащия се софийски автосалон, защото днес беше представен в Лос Анджелис. Стратегията на Volvo обаче е да реализира супер бърз преход към електромобили, което означава, че XC40 Electric би трябвало да стигне до пазара съвсем скоро.
Нов Porsche Taycan модел, със стотина хиляди лева по-евтин
Разликата в цената между най-евтиния Taycan и следващия модел в гамата е повече от тази на цял електромобил (при това доста добър) като Hyundai Kona Electric, но пък така електро поршето слиза доста близо до цената на Tesla Model S Performance.
Преди да са се развихрили коментарите около такова сравнение, да видим какво точно предлага Porsche.
Porsche Taycan 4S технически данни:
- Батерия: 93.4 кВтч (83.7 кВтч използваеми) и 79.2 кВтч (липсва инфо за използваем капацитет)
- Пробег: 463 км и 407 км съответно
- Мощност: 420 кВт с по-голямата и 390 кВт с по-малката батерия
- Ускорение 0-100 км/ч: 4 сек.
- Макс. скорост: 250 км/ч
- DC зараждане: 225 кВт за по-малката и 270 кВт за по-голямата батерия
Засега няма данни за използваемия капацитет на по-малката батерия, а само за общия посочен отгоре. Знаем обаче, че по-голямата батерия (Performance Battery Plus) струва с €6,521.20 повече.
Предният и задният електромотор на Taycan 4S са постоянно възбудени синхронни като на Turbo моделите, но разликата е не само в силовата електроника, която ги управлява. За задната ос на 4S Porsche използва 80 мм по-къс мотор от този на Taycan Turbo, все така с двустепенна трансмисия.
Визуално 4S има малки разлики с топ моделите - различен дизайн на предните отвори за въздух и черни прагове и заден дифузер. Спирачните апарати на Taycan 4S са червени и 19-инчовите джанти са оптимизирани за по-добра аеродинамика.
Тапицерията е отчасти кожена, но 4S може да се поръча и с изцяло кожен салон. Taycan всъщност е първият модел, който Porsche предлага и изцяло без кожен салон, с материали от иновативни рециклирани материали в симбиоза с електрическото задвижване.
И накрая за цената, Taycan 4S вече може да се поръчва с планирани първи доставки от януари 2020 г. Базовата цена в Германия е €105,607, което е с €46,529 по-евтино от Taycan Turbo. Ето ти ги едни стотина хиляди надолу.
Renault ZOE автономка с (не)обичайно голяма врата
Една за теб, една за мен, всяка четириврата кола си има врати за отпред и отзад. Така е и при електрическия Renault ZOE. Но не и при един по-специален (даже два), който има една цяла, защото така е по-удобно.