Трябва да сте сигурни, че ако някой може да проектира електрическа кола издържаща на голям студ, това ще е шведската автомобилна фирма Volvo.
Основен проблем в разработването на първите електрически модели е, че колебанията на температурата ще повлияе отрицателно на пробега, който позволява батерията на колата. Въпреки това, доброто старо Volvo пое риска и доказа, че студеното време може да бъде победено. Производителят на колата е тествал електрическия модел C 30 при температури до - 20° C (достатъчно студено ли е за вас?), за да се гарантира, че първата му електрическа кола се движи безпроблемно, независимо от условията навън.
В действителност, автомобилният производител твърди, че тестването на колата, която е все още в ограничено производството, е при също толкова тежки условия, колкото на моделите с двигатели с вътрешно горене и дори има допълнителни тестове, разработени специално за електромобила. Като цяло са провeдени над 200 различни теста.
"Трябва да гарантираме, че C30 Electric се държи както би трябвало по време на шофиране, паркиране и зареждане при най-различните условия - от нормални до много студено или горещо време. Северна Швеция е идеалното място да се правят тестове при температура под нулата", казва Ленарт Стегланд, директор на Special Vehicles Volvo Cars.
Поддържане на топлина: Тайната на Volvo C30 за подготовка срещу най-лошите капризи на майката-природа е проектирането на три климатични системи, които ще поддържат идеалната температура. Едната затопля или охлажда купето, едната прави това за батерията, защото е важно да поддържа оптимална температура, а електрически мотор и силовата електроника са на водно охлаждане.
Контролирането на отоплението в купето се извършва чрез био-етанолов мощен радиатор, монтиран във всички автомобили, за да могат пътниците да се топлят, без да изтощават батерията на автомобила. Етаноловите цистерни, използвани като уникално решение за отоплението на електрически коли, могат да пренасят 14,5 литра био-етанол, за да са доволни пътниците по време на пътуването си. Възможно е климатикът да работи и с енергия от батериите, особено полезно, ако не сте заредили био-етанол (E85).
В електрическия режим нагревател затопля охладителя в системата.
"За да е комфортно пътуването, шофьорът може да програмира и контролира състоянието на отоплението. Етанолът се използва по подразбиране, когато капацитетът на батерията е необходима за движение. Въпреки това, за по-къси разстояния електроенергията може да се използва за захранване на климатичната система", обяснява Ленард Стегланд.Volvo планира да произведе 250 броя C 30 електрически коли през третото тримесечие на тази година. Тези първи модели ще бъдат използвани за тестове от компетентните власти и обществени организации в родината им Швеция.
Източник: Volvo ; eCars.bg