Досега чухме някои доста интересни аргументи срещу Chevrolet Volt и Nissan Leaf, но това е може би една от най-крайните. Tainted Green подчертава, че теглото на тези превозни средства в крайна сметка ще доведе до влошаване на пътната инфраструктурата. Сериозно!?
Както вероятно си спомняте, Volt и Leaf имат изключително добри резултати от краш-тестовете, отчасти благодарение на тежките си батерии. Tainted Green твърди, че тази литиево-йонна тежест ще генерира износване на пътната настилка, а тъй като собствениците на хибриди и електромобили няма да плащат акцизи за горива, за разлика от притежателите на коли с двигатели с вътрешно горене, именно последните ще понесат последствията.
Nissan Leaf спира кантара на 1258 кг, докато Chevrolet Volt тежи 1710 кг. За сравнение, електрическият Nissan тежи около 18% повече от своя еквивалент Versaа Chevrolet е 17% по-тежък от своя братовчед по платформа - Cruze.
Така че, има ли някакъв смисъл във въпроса на Tainted Green? И да и не. Въпреки че Volt и Leaf тежат повече от своите бензинови/дизелови еквиваленти, те са все още доста под средното тегло на модерен седан, да не говорим за тонажа на SUV или пикап. Като се има предвид относително малкия бройLeaf и Volt, които в близко бъдеще се очаква да бъдат продадени, разпадането на пътищата по вина на електромобилите в скоро време не изглежда вероятно. А по времето, когато електрическите коли ще бъдат масови, технологията отдавна ще се е развила достатъчно, та да изравни или "подобри" сегашното средно тегло на колите...
eCars.bg