Ето това ще е лъвски скок...Европейският производител на литиево-йонни батерии Axeon и южноафриканския клон на Jaguar Land Rover работиха съвместно за създаването на електрически Defender, който да се ползва в паркове и резервати, свеждайки до минимум шумовото замърсяване и постигайки нулево отделяне на вредни емисии.
Моделът вече е доказал, че може да е максимално близо до природата и да осигурява проходимост и достъп, и по най-трудните маршрути. Сега благодарение на безшумната си работа, това ще става и незабележимо при разходките в парковете или служебните ангажименти в резерватите.
Батерията от Axeon е изпитана и доказала се в тежки атмосферни и пътни условия. Тя е 28.8 кВтч, литиево-йонна и безпроблемно замества 2.4 литровия дизелов двигател при Land Rover Defender 110 High Capacity Pick Up. Това, с което е трябвало да се съобразят при производството и поставянето на батерията, е не само високата външна температура, при която ще се експлоатира, но и неравностите на терена, отскачането на колата, сътресенията по купето, газенето във вода и т.н. Самата батерия разполага със свой модул за управление - BMS (Battery Menagement System), който следи основните оперативни параметри, като по този начин се увеличава контрола на степента на безопастност - нещо особено важно за превозно средство, при което риска от сблъсък е завишен.
Замяната с електромотор на двигателя (произвеждащ почти 300гр. въглероден диоксид на километър), гарантира нулево излъчване на вредни емисии. При тестовете, с едно зареждане на батерията, обичайните дневни маршрути са изминавани три пъти - т.е. три сафарита или три разходки в резервата, или абсолютно безпроблемно служебно обслужване на всеки от парковете. Поради липсата на зарядни станции по средата на ловен резерват, например, е хубаво да се знае, че място за безпокойство няма и електрическият джип ще има достъчно ток да ви върне в лагера, но и без това там всички лъвове са сити...
Електрическият Land Rover Defender е проектиран основно за ползване при сафарита и излети в националните резервати на ЮАР, но ние се надяваме двете фирми-производители да разширят спектъра и да намерят приложение в свободния пазарен сектор - клиенти със сигурност ще има!
Електро-джипът е представен като концептуален проект и е за пръв път пред публика - на провеждащото се в момента (07.05-10.05.) в Дърбан, Южна Африка, туристическо изложение - едно от най-големите и значими на африканския континент.
Източник: [thegreencarwebcite.co.uk]