Електрическият Ford Focus с уникална охладителна система
От Мартин ХаджистойковFord обяви, че ще пусне новия електрически Focus на международните пазари до края на следващата година, но по-интересното в изявлението е, че колата ще разполага с уникална охладителна система за предотвратяване на прегряване на литиево-йонната батерия.
Един пункт, по който електрическите коли могат да бъдат сравнявани с конвенционалните е излъчваната топлина. Литиево-йонните батерии определено са податливи на загряване и това е причината новият електрически Ford Focus да бъде оборудван с "усъвършенствана активна система за течно охлаждане и отопление", която ще поддържа температурата на литиево йонната батерия на постоянно ниво...
Системата ще работи като стандартен радиатор, монтиран на конвенционална кола, който напомпва затоплена течност в топлообменник от типа вода-към-въздух.
Системата ще включва и климатичната инсталация на колата, която ще охлажда течността преди тя да стигне до батериите. За разлика от конвенционалните радиатори, новият тип ще понижава по-бързо температурата.
Дейв Фабрикаторе, инженер по програмата за термално управление във Ford казва, че системата ще работи само когато колата е в движение. Литиево-йонните батерии обаче се нагряват и при зареждане и новата система за контрол на температурата на Ford ще контролира и този работен параметър.
[От: Greenoptimistic]