Сряда, 28 Септември 2011 12:08

Електрическо Vito за чисти доставки в стил Mercedes E-Cell

От
Същото Vito, същите доставки, но с електроенергия и без вредни емисии

На автоизложението във Франкфурт, което приключи преди дни, Mercedes-Benz, излезе от електромобилната дрямка и показа електрически B-Class, естествено задвижван с водородни горивни клетки, вместо с батерия и при първата възможна следваща възможност продължава със 'стара нова' демонстрация, този път на електрически Vito E-CELL, изложен на Post Expo панаира на логистичната индустрия в Щутгарт. Нищо ново, всъщност, със стартиралата през август 2010 г. тестова програма със стотина Vito E-CELL, раздадени на дузини на различни компании с цел изминаване на общо около 8 милиона тестови километра...

Mercedes Vito E-CELL се задвижва с постоянно синхронизиран електромотор с непрекъсната мощност от 60 кВ (82 кс), пикова мощност от 70 кВ (95 кс) и въртящ момент 280 Нм. Електроенергията за задвижване на електромотора се осигурява от 36 кВтч батерия, 32 кВтч от които се използват за самото задвижване. Батерията на Vito E-CELL се състои от 16 модула с общо 192 клетки. За избягване на ненужни загуби на енергия и рискове от 'намеса на неоторизирани лица', когато нашето електро Vito е паркирано, система за сигусност ("Watchdog") деактивира високоволтажната система, включително клетките на батерията.

Разположените в пода модули на батерията осигуряват на електрическото Vito пробег от максимум 130 километра, след изминаването на които са нужни шест часа за презареждане с електроенергия от 400-волтов източник. Упс, това е малко стряскащо, защото при 6 часа зареждане на трифазен ток времето за стандартно зареждане, сами отгатвате, ще е двойно по-дълго... Изглежда Mercedes има какво да промени тук.

Vito - електролито...
Vito - електролито...

Ето и още нещо, което не кореспондира поне с нашата реалност. За да изкарате 130 км с 'една батерия' с Mercedes Vito E-CELL, няма как да тествате показателя за ускорение от 0-100 км/ч, просто защото максималната скорост на 'товарача' е... 80 км/ч. Като знам как по нашите улици хвърчат като хали разни 'партнери' и 'джъмпери' и понякога е трудно да разбереш кое от двете е, заради обилната дизелова пушилка зад тях, с електрическо Vito, като служебно средство за доставки, или ще превъзпитате шофьорите си, спестявайки им много актове и неприятности, или няма да имате такива, поради липса на желаещи да се 'тътрят' по Цариградско...

Товароносимостта на Vito E-CELL обаче си е абсолютно прилична с възможност за превозване на 900 кг, без електрическата система да отнема от обема отзад. Иначе казано, като изключим 'минималната' максимална скорост, която, хей, все пак е максимално позволената и то само на някои места в градовете ни, транспортните способности на електрическото Vito отговарят изцяло на ежедневните изисквания на всяка куриерска (например) компания.

И след като въпросните 100 Vito E-CELL ванове кръстосват Берлин и Щутгарт от вече година, с новата демонстрация идва и новината, че Mercedes планира да пусне в употреба още цели 2,000 бройки из Европа.

Ми да вземем да звъннем на Балкан Стар, да се информираме какво мислят по въпроса...

eCars.bg

Прочетено 2291 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 11:11
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.