Неделя, 23 Октомври 2011 10:45

Как се обслужва сервизно електрическа кола на шестия месец?

От
Сервизното обслужване на Nissan LEAF (поне на шестия месец) е проста задача

Някои хора, някъде по света, вече 8 месеца карат своя Nissan LEAF по пътищата, докато други все още са в плен на първите шест опияняващи месеца. Трети пък, хм, да, това сме ние в България, все още са в плен на мечтите да си имаме Nissan LEAF или друга електрическа кола, но пък чакането си струва, защото междувременно научаваме за електромобилите на големите автопроизводители неща, които първите собствениците е трябвало да научат от личен опит. И ето сега, интересно е да видим какво представлява първото сервизно обслужване на Nissan LEAF, който между впрочем спечели поредната си "авто" награда, за което ще ви разкажем по-късно днес...

И да не ви го казваме ние, няма да ви е трудно да се досетите, че обслужването на една електрическа кола не е кой знае колко сложно - няма масла, филтри и ремъци за смяна, няма свещи за развиване на трудно достъпни места, а регенериращата функция на колата е причина спирачките също да се сервизират по-рядко. Е, има какво да се пипне тук и там, разбира се, но до голяма степен нещата се изчерпват с компютърни дейности. Няма ли някоя и друга течност, ще попитате. Ами, тази на чистачките си я доливате сами, нали, а иначе ви трябва само течност за поддържане на оптимална температура на силовата електроника, управляваща електромотора. Айде и на спирачната система... И понеже няма двигател с вътрешно горене и сложна автоматична трансмисия, няма нужда да следите нивото на антифриза или състоянието на маслото на автоматика Cool.

Няма да е странно, тогава, ако си зададете въпроса защо дилърите на Nissan звънят на собствениците на LEAF, с покана да направят сервизен преглед на техните електрически коли на шестия месец от продажбата и в какво точно се състои обслужването?

Първата причина е просто в това, че Nissan препоръчва такова сервизно обслужване на шестия месец в книжката на LEAF, за да се поддържа колата в добро състояние. Мдаа, наистина простичка причина. Другата е, че по този начин от Nissan избягва в максимална степен привикването в сервизите заради открити дефекти, осигурявайки си потенциалната възможност да ги открие предварително, като в същото време прави щастливи първоначалните собственици, обръщайки им така търсеното от всички ни внимание.

Така изглежда Nissan LEAF отдолу
Така изглежда Nissan LEAF отдолу

ОК, ама все пак какво се включва в това сервизно обслужване? Ето какво - много Nissan LEAF собственици пишат по форуми като MyNissanLeaf.com, че обслужването на колите им на шестия месец е включвало преглед на системите под капака, отдолу под колата, както и налягането и правилното разположение на гумите, според препоръките на Nissan. И в добавка - пълна козметика на електро колата.

От коментарите по форумите става още ясно и че обслужването е толкова кратко, че повечето хора са изчаквали на място в сервизните центрове, сърбайки безплатно кафенце, докато преглеждат новините или нещо друго в нета.

Колко чини таз работа? В общи линии, зависи от дилъра. Някои представители на Nissan предлагат безплатно обслужване на шестия месец, докато други го оценяват на суми от $19.95 до $89 (грубо от 25 до 120 лв наши пари).

Е, как ви звучи? На нас като поредното приятно нещо, свързано с електрическите коли, така че с още по-голямо нетърпение очакваме възможността да изпитаме всичко това 'на собствено гръб'. А като става дума за обслужване, това на шестия месец (поне при Nissan LEAF) е само препоръчително, а първото по-голямо сервизиране е на първата година или на 25,000 км. И когато някой ден дойде време за това, проверете предварително цените, може вашият дилър 'да го дава по-скъпо' Wink!

[От: Green Car Reports]

Прочетено 3647 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 09:52
JACtest

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.