Понеделник, 07 Ноември 2011 10:56

Какво още може да се подобри в Chevrolet Volt или Opel Ampera

От
Chevrolet Volt може да заредите и на двора

За нас в България, разбира се, е твърде рано да говорим за това, защото нито една от електрическите коли в заглавието все още не се предлага на нашия пазар - очакваме Opel Ampera следващото лято - а първият (поне за нас) 'отчет' за работата на масова електрическа кола на голям автопроизводител у нас дойде от GLOBUL по време на втората конференция за електрическата мобилност, но това беше по-скоро информация от директното използване на колата.

Ето ви тогава една понеделнишка тема - вижте какво според някои може да се подобри в електрическия Chevrolet Volt. Така ще добиете представа какво би ви липсвало в идентичния Opel Ampera, когато решите да си го купите следващата година или по-нататък в България. А междувременно, надяваме се GM внимателно чете какво пише по сайтове и блогове и ще се съобрази с желанията на потребителите...

След седмица шофиране на електрическия Volt модел 2012, редакторът на Technology Review, Кевин Булис, стига до няколко заключения. Volt е изумителна кола за каране, но не е идеална за градския обитател и има прости промени, които биха я направили много по-убедителен електромобил.

Булис казва, че при Volt известна част от мощността е потисната от включващия се по подразбиране икономичен режим, което забавя ускорението. Спортният режим му допада повече и колата е много по-пъргава. Но тя е направена така, че всеки път, когато влезеш в нея и я стартираш, превключва автоматично на икономичен режим. "Да, зареждаемите коли могат да са много ефикасни и да намаляват разхода на гориво, но за да станат популярни повече хора трябва да започнат да ги купуват. Те са страхотни за каране и на тях трябва да се набляга. Един от възможните начини за популяризирането им е с осигуряването на свобода за настройка на динамичните характеристики, вместо просто превключване между икономичен и спортен режим и най-вече запаметяване на настройките. GM е положила големия усилия да направи електрическата кола по-приемлива за каране. В схемата обаче се подвизава и бензинов двигател, чиято цел е да премахне притесненията от това да останете без ток на пътя. Но компанията може да направи повече."

Булис продължава: "Когато колата беше доставена до офисите на Technology Review, батерията беше изтощена и колата се движеше с помощта на бензиновия двигател. Приоритетът ми тогава беше да намеря къде да заредя батерията на това чудо. Ето какво можеше да стане при влизането ми в колата. Централният информационен екран можеше да ми предложи да използвам навигационната система и да ме насочи към най-близката станция за зареждане, с възможност автоматично да си резервирам място. Там, зарядното може да разпознае колата и автоматично да се отключи, за да мога да заредя. Технологията за осъществяване на всичко това вече съществува. Паскуале Романо, ИД на Coulomb Technologies (представлявана у нас от Full Charger България), която има мрежа от зарядни станции, включително тази на миля от нашия офис, казва, че цялата инфраструктура за идентифициране на местоположението на зарядна станция, предоставяне на маршрут и резервиране на място вече е вградена в зарядната мрежа на компанията. Той очаква автопроизводителите да вградят технологията в своите електрически модели. От GM казват, че работят по система, но все още не са обявили планове за вграждането й в бъдещ модел."

Мнението на Булис е и че GM би могла да направи колата 'по-гостоприемна' с различен дизайн на таблото и централната конзола, която изглежда като таблица с редове, колони и неразбираеми съкращения от типа на "AS 1-2" and "TP". Едноседмичното преживяване с Volt изяснява и нещо друго, поне за Булис, който мисли до известна степен обратно на повечето хора и компании досега, макар че в думите му има логика. Според него, Volt не е подходящ за градския обитател, защото "въпреки наличието на зарядна колонка недалеч от офиса, електро колонките са все още рядкост в Бостън, както и гаражите с инсталации за зареждане на електро коли. Нямаше къде да я заредя през нощта и въпреки че работя в сграда с паркинги и гаражи, в нея няма никаква инфраструктура за зареждане на електрически коли." Е, мистър Булис, не си сам в това - и при нас е така... И наистина си прав - електро колите са предназначени най-вече за градския потребител, заради ограничения си за момента пробег, но повечето хора нямат гаражи и държат колите си на улицата, където няма как да ги зареждат, а инфраструктура от електро колонки също нямаме. Това, което имаме, е много работа пред нас по изграждането й, както и по популяризиране на електрическата мобилност.

Булис заключава, че докато зарядните колонки не се разпространят, пазарът в градовете ще бъде ограничен, което не е особено приятно, защото въпреки кратките дистанции, които могат да изминават, електро колите са идеални за града.

Вие как мислите, предвид количеството информация по всички тези въпроси, което вече има в eCars.bg?

[От: Tech Review]

Прочетено 1823 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 09:39
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.