'Леле, това беше бързо!' - се казва често в глуповати американски комедии, когато някой иска да изрази впечатлението си от скоростно стечение на обстоятелствата или нечия мълниеносна реакция. Сега обаче, изразът е изключително подходящ и може да бъде използван съвсем на място: часове след обвинението срещу Tesla за некоректно търговско отношение, компанията реагира с конкретни разкрития, след проверка.
Вчерашната скандална атака срещу електромобилната компания, дойде от привидно незаинтересования блогър Майкъл Дегуста. Неговите обвинения срещу Tesla включват твърдението, че автомобилите им ще имат ефекта на 'зазиждане', което от електронен жаргон означава 'пълен блокаж' на техниката и още: "евентуален, неизбежен, катастрофален срив на батерията" е възможен при модела Roaster; Дегуста критикува компанията за лошо гаранционно обслужване, обвинявайки Tesla в следене и наблюдаване на своите клиенти без тяхното съгласие, и още вмята, че дружеството не само не предоставя нужното предупреждение на собствениците относно възможността колата да се 'зазида' с 'тухлена' батерия, но също така прикрива цялата тази гнусна афера (неговата). Тежки обвинения, които за денонощие прекосиха автомобилното/електромобилно уеб-пространство, със силата на 185 кВт електромотоp.
И както често става, не всичко е както изглежда. Късно вчера,в електронната поща на колегите от Green Car Reports се получава мейл от недоволен собственик, на който батерията му е 'зазидана' и иска да отнесе случая до изпълнителния директор на Tesla Елън Мъск. Електронното писмо, изпратено от Макс Дракър, главен изпълнителен директор на базираната в Санта Барбара, САЩ, Корпорация за Социална интелигентност, представлява явно изискване за помощ от Tesla при ремонта на автомобила си. Дракър идентифицира колата си като Roadster # 340, същата кола, която е посочена в оплакването на Дегуста! Дракър, който е разговарял с Autopia за колата си, признава, че е шофирал своя Roadster зареден до 25%, а след това в продължение на шест седмици го е оставил паркиран - нещо, за което има специално предупреждение да не се прави в ръководството на потребителя.
Сега, нека обърнем вниманието си отново към Дегуста, който в края на своя обвинителен ферман отбелязва: "Никой не ми е платил да напиша тази статия" и посочва, че неговият блог не се издържа от реклами. Това е важно уточнение, тъй като замисълът е читателите да останат с впечатлението, че Дегуста е един безпристрастен външен човек, нещо като съвременнен Робин Худ, защитник на бедните, невинни собственици на спортни коли на стойност $ 100,000, от груба, незаинтересована компания за електрически коли и нейния лош съосновател-милиардер.
И все пак, няколко минути прекарани в Google показват, че Дракър и Дегуста ей тъй, между другото, се оказват бизнес-партньори, които според Corporationwiki, заедно са регистрирали най-малко четири корпорации в Калифорния. Оказа се, че в статия, от 15 ноември 2000 г. в списание "Застраховане и технологии” - в профила си Дракър, описва Дегуста като негов 'партньор в престъпленията' - местен израз, които в случая май не е само с преносно значение...
Всъщност, най-учудващо ще е, ако прочутата със своята непримиримост Tesla, не заведе съдебно дело за клевета срещу това скандално дуо. А какво всъщност се е случило със 'зазиданите' батерии? Ако има подробности - ще разберем!
eCars.bg