Петък, 30 Март 2012 08:42

Какво има Opel Ampera, което Chevrolet Volt няма?

От
Opel Ampera пести електроенергия по магистралата

В началото на тази седмица едно малко събитие пред президентството беше посветено на електрическата мобилност - президентът на България Росен Плевнелиев изпробва електромобил с удължен пробег на GM, Chevrolet Volt. Все още с германски номера, колата е тук само с демонстративни цели - все още не се продава в автосалоните. Такъв е случаят и с европейския вариант - Opel Ampera, чието официално представяне очакваме през пролетта у нас. Chevy Volt се продава вече повече от година в САЩ, а продажбите на Ampera в Европа тъкмо стартират, но малко известен факт е, че всъщност технологията е дело на инженер на Opel. Двата модела са абсолютно идентични, като изключим, разбира се, доста различното оформление на предната броня и фаровете с акценти в стил бумеранг на Ampera. Но горния малко известен факт не е единствен (сред, поне засега, малко известните). Има и нещо друго, което отличава Volt и Ampera и ако информацията за създателя на технологията няма отношение към ежедневното използване на колата, режимите на каране имат. Точно там откриваме разликата, за която говорим...

Американският Volt има три избираеми оперативни режима - Нормален, Спортен и Планински. Германският Ampera, обаче, разполага и с четвърти режим, наречен Halten (за съхранение на заряда в батерията). Когато си карате по магистралата, може да ограничите използването на батерията, така че колата да се движи само с помощта на икономичния двигател с вътрешно горене. Съответно, когато влезете в населено място, може да активирате електрическия режим на задвижване, с което ще пестите на себе си пари, а на природата замърсяване. Причината да го правите е, че при по-висока скорост челното съпротивление е много по-високо и е нужна много енергия за задвижване на превозното средство. Това би изсмукало бързо енергията от батерията на Ampera/Volt, а както вече знаете, бидейки електромобил с удължен пробег, моделът не разполага с голям капацитет на батерията, като при Tesla Model S, който в топ вариант има пробег от 480 с едно зареждане. С други думи, това е идеалната възможност да използвате максимално ефективно двете технологии - двигателят с вътрешно горене е по-икономичен 'на дълго', докато електромоторът изразходва по-малко енергия от батерията при по-бавното движение в населени места.

Така може да използвате Ampera за дълги пътувания без никакви ограничения, като на магистрала (или извънградки път) може да очаквате разход от около 4.5 л/100 км, а в населено място сте само на електроенергия и ако шофирате умерено може да изминавате до 80 км с едно зареждане, което в зависимост от тарифата ще ви струва между 2 и 3 лв. Електро пробегът обаче може да падне и на 40 км с едно зареждане, ако шофирате по-динамично или пък атмосферните условия не са 'от любимите' на батериите на електромобилите.

Много повече за Ampera ще ви разкаем, когато дойде време за тест по-късно през пролетта.

eCars.bg

Прочетено 3359 пъти Последна корекция Петък, 27 Декември 2013 23:07
JACtest

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.