Легендата BMW Isetta се преражда в електромобил eSetta
От Стефан Николов
Възраждането на една автомобилна 'икона' - Isetta - колата на BMW, произвеждана по целия свят за определен период след Втората световна война - е на път да се реализира в наши дни. Екипът на Тони Вайхселбраун е вдъхновен да проектира електрическа кола, базирана на постигналата успех навсякъде, където е била предлагана Isetta. Във времената, когато се е зараждало градското движение и по-точно необходимостта от бързо придвижване в градски условия, разработката на BMW се е появила, за да запълни тази 'празнота' в сегмента и отлично да обслужва, и покрива критериите, зародили се тогава, и нарастващи до днес.
Именно заради успеха тогава, дизайнерът Вайхселбраун се амбицира да 'прероди' Isetta в електромобил със сходно име - eSetta. В миналото, това BMW е било известно и като 'Bubble car' (заради балонната форма), а формата на сегашния електромобил е почти същата.
Екстериорът е проектиран да изглежда и функционира почти по същия начин като своето вдъхновение от миналото. Въобще, като цяло, най-голямата и съществена промяна е изцяло електрическият двигател, който гарантира, че колата ще бъде с нулево отделяне на вредни емисии. Като вземем под внимание, как най-модерните електромобили от малкия 'градски' сегмент, се оформят все повече и повече като 'мини-шушулки', предназначени за детски увеселителни атракциони (особено концептуалните творения), появата на eSetta e добре дошла промяна или по-скоро - развитие, обединяващо стария дизайн с новите технологии.
Електрическият eSetta е предназначен да насърчи градските потребителите да участват в платформи за споделяне на коли, като тази със Smart-флотилията и да спечели нови клиенти с модерния си дизайн. Колата е с индуктивно зареждане на главината, и авторът й Тони гарантира, че тя никога няма да бъде твърде далеч от следващия 'пункт' за електроенергия, и да има проблем с пробега до ново презареждане. Интересна идея, дали пък BMW няма да я подкрепи? Няма да е лошо решение, компанията да участва във възраждането на някогашната си легенда, като се има предвид носталгичния ефект и последващите го опции за реализация.




[Coroflot] [eCars.bg] [elektromobili.bg]
