Tesla Model X – вече и на автосалон, с шахматни седалки
От Мартин ХаджистойковСъс седалки в черно и бяло и "стърчащ" централен екран, Model X е първия крилат електро CUV макар и все още не на пазара!
Почти година измина от официалното представяне на Tesla Model X – бъдещият първи изцяло електрически CUV на Tesla Motors, изграден на базата на Model S (хм, по телефона иди разбери за кой модел ти говорят :))). Последният вече е от половин година на пазара, макар и не точно, че засега трескаво се изпълняват заявки само на (отдавна) депозирали клиенти. То не пречи Model X да се "движи" полека, било то само по подиуми. И ето, на току започналия Автосалон Детройт 2013, на щанда на Tesla има един красив бял Model X...
Далеч сме, няма как да го пипнем, но си представяме, че не е за изпускане . За щастие има другари като тези от Autoblog Green, пък и други, които са направили някоя и друга снимчица, та да разберем, че интериорът е обновен (кога пък остаря ), а колелата и те нови. Но с този карбон са по като за шоу май .
Всъщност, това вътрешно обновление се изразява в промяна на цветовете – от сребристо/сиво при първата демонстрация, до черно и бяло сега. Иначе нещата са си както бяха, с големия сензорен екран в средата, като при Model S. О, не, има нещо! Екранът "стърчи" върху таблото! Седалките пък са малко "на рае" или в стил шахматна дъска. Предните са бели, средните черни и на третия ред пак бели. Там,на този трети ред, определено ще да е само за деца – не изглежда да има много място за по-стърчащи колена . Е, намерихме му и кусур .
Тия неща, обаче, няма какво да ги мислим сега – демо колата на шоуто е просто такава – демо. Дори бета версията се очаква следващата година, а след бета етапа има още не малко време. И все пак, от всеки междинен етап можем малко от малко да добиваме представа за развитието на нещата.
Model X няма да се предлага с 40 кВтч батерия като Model S – остават само 60- и 85 кВтч вариантите. Като цяло си прилича на CUV (супер, вече си имаме всякакви -UV неща...), но с тези крилати врати като че ли ще е по-близо до миниван функционалност. Третият ред седалки може да не е за изтягане, но го има и това е още една миниван прилика. А в задвижването ще си има важна за такъв тип превозно средство добавка – Model X ще се предлага и във вариант 4х4 с два електромотора. Иии, "офертата" е за 4.5 сек от 0-100 км/ч! При това само с леко свистене и, ако съдим по Model S, без някакви "звукови напъни".
Не знаем нищо повече, но днес е пресконференцията на Tesla на автосалона – ако изникне нещо интересно, ще го добавим тук.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.