Електромобили (1015)
Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Nissan e-NV200 се пробва като земеделски електро ван
От Стефан НиколовТова определено все още липсва на младия електромобилен пазар - масов електрически миниван. И други неща липсваха, но ако преди 15 години опитът на GM с EV1 да подкара електрическата мобилност са (само)провали с гръм и трясък, през 2012-та електромобилната тенденция е много по-силна. GM отново е сред пионерите, със своите електромобили с удължен пробег Opel Ampera и Chevrolet Volt, но "водачите" при изцяло електрическите модели са Mitsubishi и Nissan/Renault. Mitsubishi i-MiEV излезе на пазара още през 2009 г., но появилият се през декемри 2010 г. Nissan LEAF открадна бързо първенството и стана най-популярния съвременен 100% електромобил. С един модел не става, обаче, затова Nissan започна да разширява обхвата и през миналата година представи концептуалния електро ван e-NV200. Оттогава новата идея на компанията спечели различни симпатии и дори ще бъде новото такси на Ню-Йорк, а май и на Лондон (о, как ли ще се раздели градът с тази своя икона - старите лондонски таксита), но тестовете продължават с пълна сила и e-NV200 отива на проби на село...
Как звучи нон-стоп електро такси с подмяна на батериите?
От JACtestПознаваме един много кадърен електромобилен ентусиаст. И не само него, разбира се. Това е Теди Иванов от A1 Eco. От него знаем какво търсят таксиметровите компании у нас, за да минат на електромобили – пробег от 250 км с едно зареждане и/или подменящи се батерии. По модела на Better Place – минаваш през пункт, робот изважда изтощената батерия, поставя на нейно място заредена и потегляш отново само след няколко минути. Все едно зареждаш на бензиностанция, както сме свикнали, само че несравнимо по-приятно. Не е привлекателно решение?
Берлин е град, в който вече има не малко електрически коли. Всъщност, толкова, че създателят на PlugSurfing, чийто български вариант под формата на заряден локатор имахме удоволствието да създадем заедно, се премести от Лондон там. Миналата седмица пък електромобилният свят се оживи от нещо ново и доста мотивиращо – ще има електрическа формула. Моторните спортове винаги са вдъхновявали промени и в конвенционалните коли, които караме всеки ден, и за да е още по-интересно, идеята е състезанията с електрически формули да се провеждат в сърцата на големите световни градове. Само че, в иначе електромобилно настроен Берлин, не щат електрическа формула...
Ето колко много неща има в контакта ни с електромобилите
От Мартин ХаджистойковHitachi Europe Ltd., чрез своята {tooltip}ICTL{end-link}Information and Communication Technologies R&D Laboratory{end-tooltip} започва работа по проект, финансиран от Европейската Комисия, чиято цел е разработване на интегрирана IT платформа за електрическа мобилност, която създава връзка и обмяна на информация между множество инфраструктурни системи, като пътна IT инфраструктура, ЕПС компютърна архитектура и зарядна инфраструктура, свързани с изцяло електрическите превозни средства (ЕПС)...
Всъщност, ето колко трудно е с конверсиите на електромобили...
От Мартин ХаджистойковЗа начинания в авто бизнеса трябват пари. Много пари. Толкова, та да имаш финансовата сигурност, че можеш да извървиш целия процес, без да фалираш. Случи се така, че започнахме да разработваме електромобили насред световния икономически срив от последните години и това прави пътя за тяхното разпространение още по-труден, в резултат на което много от новосформираните компании изпаднаха зад борда. Сред тях се оказва и Azure Dynamics, която направи Ford Transit Connect Electric. В стандартната си версия с бензинови и дизелови двигатели Transit Connect е доста популярен и у нас, но поне засега изглежда, че електрическият вариант няма да ни огрее скоро, въпреки индикациите за обратното преди време...