Електромобили (1015)

Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

bavno zarezhdane elektromobili

Европейската асоциация на автопроизводителите (ACEA), Европейската асоциация на авто доставчиците (CLEPA) и Съюзът на електрическата индустрия ({tooltip}EURELECTRIC{end-link}Организацията представляваща общите интереси на електро индустрията на пан-европейско ниво{end-tooltip}) са единодушни по отношение на нуждата от единна хармонизирана система (типове щепсели/режими и комуникация) за зареждане на електрически превозни средства и в самите превозни средства, и в инфраструктурата. ACEA актуализира своя бюлетин след последните развития в направлението, CLEPA подписа документа, а наскоро EURELECTRIC също публикува своето становище по въпроса, от което става ясно, че бързото зареждане ще го играе "втора цигулка"...

opel ampera interior elektromobilibg

Нали е електромобил с удължен пробег, та днес дойде време да тестваме точно удължаването на пробега на Opel Ampera. И понеже това е режим, в който зарядът в батерията се съхранява и Ampera се движи с помощта на изразходващия гориво бензинов двигател, най-търсената информация по въпроса е "Колко харчи на бензин?" Както ще разберете от следващите редове, обаче, нещата не седят точно така и дори в този режим Ampera не пропуска да напомни, че е електромобил...

opel ampera lamborghini gallardo

Цял ден кръстосваме страната с нашия тестов Opel Ampera и определено имаме доста материал, който сега събираме в Ден 2 на първия в България Ampera тест драйв. Ето обаче нещо доста динамично точно преди да приключим за деня...

На влизане в София си имахме почти пълна батерия, защото днес пробвахме режима за съхранение на заряда, в който Ampera се задвижва почти изцяло от бензиновия двигател (ще разберете защо почти в статията за Ден 3).

Един случаен телефонен разговор ни разкри, че пред Националния исторически музей в подготовка за абитуриентски бал за малко се подвизава един Lamborghini Gallardo и хоп, и ние там с Ampera.

Бръм, ама само от едното място – набързо врътнахме една импровизирана (трепетна, но ще ни извините след тежкия тестов ден ;)) гонка и какво да видя – докато се опитвам да снимам, пред мен първо профуча Ampera-та, и след нея с рев ламбото. Сядаме да пишем, а вие вижте този кратък забавен момент, от който става ясно какви са възможностите на Ampera в спортен режим...

eCars.bg

opel ampera ecars.bg test spasovden test

Насред нашия Opel Ampera тест се случи нещо интересно – случи се така, че след една уговорка се появихме с чисто новия електромобил на Ретро парада на днешния Спасовден пред Храм Паметник Александър Невски. Ден 2 на първия тест драйв на Opel Ampera в България, поверен на екипа на eCars.bg, започна с кратко пътуване от офиса ни в Борово до църквата, където подредихме електромобила сред колите на първите пристигнали ретро ентусиасти. Постепенно целият площад се изпълни с коли и хора и се оказахме в позицията на промо доброволци, защото около Ampera буквално кипеше от хора и въпросите летяха от всички страни. И хайде сега, преди да продължим дългия разказ за втория ден на нашия продължителен Ampera тест драйв, да ви питаме набързо кой според вас беше най-задаваният въпрос за електромобила по време на краткото ни и така динамично присъствие на Ретро парад 2012 в София...

fisker_karma_multimedien_center_ocenka

Като гледа човек Fisker Karma, трудно може да намери кусури, както отвън, така и отвътре. Въпреки това се намира човек, притежаващ KarmaAston Martin), който не се изказва никак ласкаво за мултимедийната система на електромобила с удължен пробег на Fisker. Става дума за програмист от Тексас на име Браян Грийнстоун, който обяснява подробно впечатленията си от работата на въпросната система в The Truth About Cars. Очевидно Браян има достатъчно време да си "играе" с колите си, което личи от 41-минутното му видео демонстриращо защо Контролният център с инфотейнмънт системата е толкова лошо направен. Интересното е, че видеото за цялостния му преглед на колата е само 27 минути...