Моята Ампера
- eltransbg
- Извън линия
- Вече ангажиран
Амперата ни беше на гости и ние се изкефихме максимално!!!
Благодарим на earendil за гостуването... и за возенето - беше уникално!!!
Имаме една молба към него - да си носи зарядния кабел следващия път че да го напълним "до горе"
Ето и снимка от срещата:
Успех!
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- petko_voyvoda
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 6
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Karaivanov
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 67
- Харесвания: 13
Внимавай какво си пожелаваш,че може да се сбъдне.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Karaivanov писа: Интересно ми е как работи отоплението на Ампера.На ток ли е или само от двигателя като при Приуса.Имате ли поглед над нещата.
Веднага те светкаме по въпроса подробно Румба
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
С 2 думи. Има 360 V ел нагревател, който затопля водния кръг. Самия воден кръг има байпас клапан, затваря кръга към двигателя като не работи последния и циркулира само около радиаторчето на парното. Ако се включи ДВГто, клапана се отваря при достигане на температура в охл. кръг на двигателя и системата става една цяла..
Резултата какъв е:
Мога да си включа отоплението дистанционно от терасата 10 мин преди да тръгна и да си стопля колата дърпайки ток от мрежата вместо да хабя този в батерията.. АКо не го направя, просто първоначалното стопляне сваля от батерията и намаля пробега повечко. Реално колко - нямам много наблюдения, тъй като тук е още доста топло... разбира се това ще зависи от външна температура.. от това колко искам да стопля и пр. Има ЕКО режим на климатичната система при който нагревателя работи на половин мощност.. загрява по-бавно и по-леко, но не дърпа толкова ток... може да се ползва за поддържане на топлината в системата ако първоначалното топлене е било от двигателя или щепсела..
Разбира се всичко това е ненужно, ако работи двигателя.. използва се неговата топлина като на всяка кола. Така, че ако знам, че отивам по-далече и няма да ми стигне батерията е по-добре веднага като тръгна да включа двигателя, да се стопля от него и после да си включа на батерия, за да не харча много ток за нагревателя.
На разположение съм за др. връпроси.
(към колегата planebgerchev - сори колега, не съм се занимавал, тъй като съм доста зает и не ми е спешен въпросът.. ако има новини и развитие ще споделя).
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Karaivanov
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 67
- Харесвания: 13
Внимавай какво си пожелаваш,че може да се сбъдне.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Добре й идват температурите над 10 С. Като тръгвах ми предсказа 43 км на ток, а минах над 60 км. 1во - беше по-топло и 2ро - последните дни я карах с мн. тежък десен крак в района
цък
При това каране има 30% гардско.. в Бургас.
Вдигнат ли се температурите над 15 С пробегът скача с още 10-тина км.
При по-ниска температура пада, но не в същата прогресия.. при -2 С дори и с парно на макс и отопление на седалки и стъкла - минавам 40 км без проблеми.
Поздрави
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivanjordanov78
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 31
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Riko
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 25
- Харесвания: 2
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Volt от щатите го смятам да дойде на около 42-43 хил. лв тотал.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivanjordanov78
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 31
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Дава се и на оперативен лизинг, което е оферта защото се взима ДДС ако си с фирма по ДДС.
От 94 хил лв в магазина до 65 хил. е доста добро намаление за 1 година
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
кратък очерк на пътуването до Австрия и обратно.
Колата беше стабилно натъпкана с багаж и ски екипировка. Ските си се събират вътре спокойно.
Ето резултата:
ел. статистика
Само един междинен заряд за 1 час в Любляна на обществена станция.. , т.е. 80 км са от контакта, а останалите 220 ел. км са от рекуперация по австрийските баири Интересно, че тази статистика за заряда не поддържа над бензинови 1000 км.. иначе ел. км си ги трупа.
Та..: 6.5 л/100 км чист бензинов разход, 6.3 л/100 става като се отчетат 300 те ел. км. при изминати почти 4 хил км. и по магистрали и по стръмни планински проходи
Общо взето много съм доволен.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- eltransbg
- Извън линия
- Вече ангажиран
Това LifeTime:4.4l/100km какво означава?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Този показател не може да се нулира.
Имам още една позиция на борд комп., където съм я занулил от както съм взел аз колата и там показва 3.5 /100 дори и след това дълго пътуване..
Това е най-хубавото на тази кола.. ежедневно като си я караш разхода е 0/100 .. и може да не заредиш с месеци.., но ако искаш може да отидеш и до Шотландия
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
earendil писа: Това 4.4 е средният разход на гориво от както е произведена колата. Аз я взех от дилъра на 4.3 и за няколко месеца го свалих на 4.1, тъй като карам 90% на ел. в района., но сега тия 3700 км от 4000 на бензин го качиха до 4.4/100.
Този показател не може да се нулира.
Имам още една позиция на борд комп., където съм я занулил от както съм взел аз колата и там показва 3.5 /100 дори и след това дълго пътуване..
Това е най-хубавото на тази кола.. ежедневно като си я караш разхода е 0/100 .. и може да не заредиш с месеци.., но ако искаш може да отидеш и до Шотландия
Идеално, благодаря ти - като видя някой да пуска актуално инфо от използване на електромобил в България (а в случая и извън) и ми се пълни душицата - осмисля се и работата ни в eCars.bg така много .
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.