Моята Ампера
- mumojem
- Отсъства
- Основател
Ние я карахме 3 дена колата през 2012 г. и постигнахме 3 пъти 65 км пробег с малко остатък - 70 са постижими. Беше лято все пак.
Виж този блог от тези тестове, ето и още един .
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
колегата vdiv е отговорил доста подробно.. може да се повторя, но:
1. По принцип тъй като е Шеви, вероятно няма да важи гаранцията. Иначе електро компонентите - батерия, инвертор, електромотор и пр. имат 8 год. гаранция.
2. Напълно реален през поне 7 месеца в годината. С икономично каране се минават и 80+ . Аз съм писал доста подробно в тази тема за пробега в различни условия и температури. Зимата в София е по-студено от колкото при мен на морето и ще смуче още повече парното ако искаш да ти е топло.. но не е болка за умиране В най-лошия случай може да изгориш 1 л. за целия ден Сега лятото двигателя не ми се е включвал от над 1 месец.. а ходя през ден до Бургас (70 км двупосочно). И ми остава батерия.
3. Според мен не трябва да имаш никакви опасения за батерията.. това е може би последното нещо, което може да се скапе. Отделно за тия километри няма грам спад в пробега. За 3 години и на 80 хил км имаше само 1 бъг със заключването на волана, който се оправи със софтуерен ъпдейт. Много е надеждна. И аз си имам ОДБ2 скенерче, което с подходящите програмки на телефона ми помага да чета и нулирам грешки. Веднъж светна за ниско ниво на охл. течност и дори и да налееш не си изгасва сама докато не я нулираш... затова е хубаво да имаш такава джаджа (5-6 евро).
4. Да. С хубави зимни гуми е много стабилна. Но трябва и да се внимава с по-бързи завои пак заради тежестта - има склонност към недозавиване. Като за катерене и проходимост няма да закъсаш Качвал съм подхода към хотел " Стената" в Пампорово на сняг.. а там рампата и тя е като стена.. но в коловози каквото стават в Горна баня или места в Княжево.. може да опираш..
Все пак имай предвид, че повечето стандартни вериги не стават за нея заради малкото разстояние между калника и гумите. Има по-специални ниски "вериги".. но наистина никога не ми е трябвало.. проблем е само ако полицаи ти ги искат.
Като цяло, колкото повече я карам, толкова повече недоумявам как може да има изобщо други коли направо е безсмислено да се гори бензин за градски разстояние... а ако ти свърши батерията в по-напечен ден - голям праз... продължаваш си на бензин.
Ако са останали въпроси - питай. Ако идваш към слънчака.. драсни и ще ти дам да покараш.
Поздрави
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- svetlyo_74
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 39
- Харесвания: 3
По думите Ви излиза, че тази машина наистина си заслужава и да не се притеснявам толкова.
Отделно големият ми син живее от 2 г. в щатите и, ако се наложи ще помага с чаркове за подмяна.
Казва, че ги карали много там.
След месец моят приятел с '''Волта'' от който ще го купувам ще си идва в България и по всяка вероятност ще го взема.
Не ми се вярва кола на 30 000 км да дава ядове.
Само не разбрах как действа режима l - знам, че регенерира много по бързо енергия към батерията, или се кара на този режим само при спускане за да пълни батерията.
Ще пиша скоро GM относно гаранцията. нека да взема вин номера на колата и по него да ми кажат( ако е такава практиката) не знам.
Още веднъж благодаря на всички
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Аз карам само на L. Да - от по-силната рекуперация следва и по-силен спирачен ефект. На практика така човек кара почти само с педала на газта.. отпускането му води до доста силно спиране (все едно караш постоянно на 3та). Ако отпуснеш по-малко педала на газта - има повече инерция. Много бързо се свиква и е много удобно .. не само по планински пътища, а и в града.
Може да караш на L когато си искаш.. не води до износване на батерия или други части.. Отделно накладки няма да се наложи да смениш никога. Моите са като чисто нови, а е на 4 години.
Основно има два по-често срещани дефекта на тези коли по информация от американските форуми.
Единия е внезапно спиране на електрическия нагревател при което оставаш на парно само при работа на двигателя..
Втория е т.нар. chain saw ефект.. има една партида от волтове с дефект при асемблирането на електродвигателя, което води до преждевременно износване на лагера на електромотора. Последното се покрива от 8 годишната гаранция.
И за двата дефекта обаче мисля, че няма установена закономерност за километри или година на производство и не трябва да те притесняват, тъй като са доста редки и обикновено се проявяват в първите 20 хил км. (аз съм вече на 90 хил).
Оставам на разположение
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- svetlyo_74
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 39
- Харесвания: 3
Лято е и сме на море но ще дам репорт относно запитването ми до GM. относно има ли или няма гаранция Волта щом е внесен от Щатите в Европа.
Е няма.
Пускам ви отговора им.
Customer Relationship Specialist: Carlo
Dear Svetoslav,
Thank you for contacting the Chevrolet Customer Assistance Center. We sincerely apologize for the delayed response due to high e-mail volume. We do understand your warranty inquiry for a Chevrolet Volt that you would like to purchase. Thank you for your continuous support of our products.
Since we are only able to assist customers who live within the United States, we encourage you to contact our GM office in Bulgaria at (02)-986 73 52 or through their website at www.chevrolet.bg/. We apologize for any inconvenience but this will ensure your inquiry is handled in a timely fashion.
Thank you again for taking the time to contact Chevrolet.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Именно това "отношение" към клиента ме отвращава от ГМ...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- svetlyo_74
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 39
- Харесвания: 3
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- svetlyo_74
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 39
- Харесвания: 3
Откакто получих отговора от GM не съм давал информация докъде съм стигнал с решението за покупка на Шеви Волт.
При положение, че от отговора на американците ясно личи , че гаранция няма то е напълно нормално да се насоча към закупуването на Опел Ампера от Европа.
Цените на екземплярите в Холандия са с до 2 хиляди евро по евтини от тези в Германия при положение, че се сравняват едни и същи коли на сходни километри.
Защо е така? Защото немците са си изградили репутация на коректни търговци и че не шмекеруват предполагам.
Колегата от Несебър да каже върху какво най вече да се концентрирам , когато реша да купя някоя Ампера.
Че съм харесал една Ампера от Холандия , която не е просто хубава а е мноого хубава..
Километрите ако са до 60 000 не би трябвало да са проблем нали
Поздрави на всички
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Действително Ампера е по-добре, тъй като поне ще имаш остатъка от 8 годишната гаранция на батерията и ел. задвижването (лагери, инвертори и пр.)
Иначе честно казано не знам какво повече да ти кажа.. аз тази кола от 3 години само я карам.. с изключение на един малък софтуерен бъг, който се оправи с ъпдейт.
Колкото да търсим под вола теле може да провериш за това, за което вече писах като съществуващи проблеми в американските форуми.
Провери дали работи парното на ток (даваш го на ауто, темп. на макс и до 1 мин трябва да духа топло). Без да е работила на бензин.
Другия проблем с лагера би бил очеваден, тъй като шумът е изключително силен при рекуперация (като циркуляр) ..
На батерията няма какво да й стане... така, че.. Успех
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- svetlyo_74
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 39
- Харесвания: 3
Колата вече е поръчана и капарирана.
Опел Ампера 2012 г. На 55000 км. От Германия.
Копувам я от дилър на Опел.
Много е хубава и имам гаранция от 8 г/ или 160 х.км. ще имам тепърва впечатления,които да споделям с Вас.като дойде колата ще я снимам да я видите.
Поздрави.
Светльо
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivand911
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 42
- Харесвания: 2
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Честито
Сигурен съм, че ще си много доволен от возилото
Ще се видим на някоя сбирка
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivand911
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 42
- Харесвания: 2
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Не би трябвало да правят проблеми.. Все пак всеки гаранционен ремонт ще им се плати от GM стига да е основателят.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cybersimo
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 17
- Харесвания: 1
Преди дни станах собственик на Ампера от Холандия. Изцяло поддържана в Опел, със сервизна история, дори напълно обслужена ден преди да я пуснат за продажба. Общо взето - голям късмет.
Предстои ми регистрация - та направо към въпросите:
1. До къде стигнахте с казуса за kW/PS при регистрация в КАТ? В талона ми от Холандия пише 1400 см3 / 111 kW - което е доста абсурдно. Дали ще мога да ги убедя да плащам данък само на 86 к.с., колкото е реално ДВГ?
2. Има ли облекчения в еко-таксата за хибриди?
3. Има ли обклекчения за годишния данък/винетка/паркиране в синя/зелена зона за хибриди?
4. Трябва ли да ходя да я "регистрирам" или прегледам в Дженеръс, за ми продължи сервизната история, при положение, че току що е минал прегледа в Опел Холандия?
Имам още въпроси, но ще пиша когато се сетя
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
честито за придобивката.
На талона пише така, защото опел са издали грешна типова форма за регистрация на автомобила, в разрез с изискванията на ЕС. Имам отговор на комисията по транспорта на ЕС, който гласи, че в типовата форма на всички коли с хибридно задвижване произведени след 2009 г, задължително се вписва мощността и на двата двигателя.
Уви, от ГМ не искат да се занимават с преиздаването на типовата форма.. и сме до там. Имаме всички основания безпроблемно да осъдим ГМ, но трябват съответните юристи които да се занимаят с дело в ЕС. Аз нямам такива и нямам и физическото време да се занимая по-нататък с това. Ако се намерят други, ще предоставя цялата информация и може заедно да одрусаме малко ГМ.
Поради горното - данъка ти е като на автомобил 150 коня, без никакви преференции и намаления, независимо, че двигателя е 84 коня и евро 5. Няма какво да се направи в КАТ, тъй като автомобила е вкаран като модел в системата им на базата на съответната типова форма. Ако вече успеем да я променим, тя трябва да се входира в кат и промените автоматично ще се отразят данните за колата и от там да се издаде нов талон.. а данъка се определя по талона..
За дженеръс - не знам. Не би трябвало да имаш проблеми с 8 годишната гаранция дори и да не си я карал там... След 10тина дни ще ходя до София да си прехвърлям вече изплатената ампера и мога да коментирам с тях въпроса. Реално няма какво да гледат по ел. задвижването.. то е ясно, че искат да вземат някакви дребни пари за единия годишен преглед, но според мен е безсмислено.
За наше щастие, ГМ доста са се преосигурили с конструирането на тази кола, така че не очаквам да имаме проблеми откъм ел. задвижването.
За контраст пък, страдаме от дръпнатото надменно отношение на ГМ и откъм липсата на всякакви ъпдейти за софтуер и навигацията.. последната я има от Австрия нататък..
Приятно и безаварийно и
Питай каквото и когато искаш
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cybersimo
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 17
- Харесвания: 1
Относно софтуерни обновления - къде мога да видя текущата ми версия и как да разбера има ли по-нова?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.