- Коментари: 31
- Харесвания: 18
Моята Ампера
- E-mo
- Извън линия
- Леко навлязъл
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Всичко явно идва от мързела и нехайството на вносителя. Колата е можела още в самото начало да се впише както трябва в сиситемата на кат. На гърба на типовата форма има едни доста "секретни" цифрички.
52. ad.27. optional petrol 63/4800
Това, разшифровано, е пояснение към проблемната точка 27. (мощност на двигателя), където е писано 111 кв., . Та т.52 казва, че уж опционалният ДВГ e с 63 кв при 4800 оборота.
Тъй като вече системите на КАТ са вързани към общините, след прехвърлянето в КАТ, автоматично ми излезе в общината 403 лв данък за кола 150 коня. Само, че аз пусна коригираща декларация, че колата е 63 кв, като приложих въпросната типова форма с подчертани с маркер въпросните две точни и кратко обяснение.
За моя радост, 1 седмица по-късно ми излезе,че данъкът вече е под 30 лв
Успех на всички, които предстоят да внасят такъв автомобил втора ръка..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivand911
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 42
- Харесвания: 2
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
ECOC - EU certificate of conformity, някъде го има и само като COC (на немски е Typenliste, от където идва и "типова форма", възприето като име в БГ). Ами аз имах копие от него с документите на колата. Принципно оригинала беше във вносителя. Основната разлика е, че в този документ присъства рамата на колата - т.е. отнася се за конкретния автомобил и може да се покаже връзката между рамата в талона на колата и коригиращите данни.
Всичко това само ако някой, някъде не Ви приеме книжката за документ.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Mario62
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 35
- Харесвания: 8
Натиснах го по магистралата вместо да сменя режима (бутоните са досадно близо) и Амперката стана неуправляема... Докато не спрях и не върнах на Park не можах да я събудя... Има ли начин да се включи пак в движение? Задържане на бутона или нещо друго?
А какво се случва ако в движение си включиш патерицата на Park? От почти спряла доста безмилостно щраква някаква спирачка...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Mario62
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 35
- Харесвания: 8
Натиснах го по магистралата вместо да сменя режима (бутоните са досадно близо) и Амперката стана неуправляема... Докато не спрях и не върнах на Park не можах да я събудя... Има ли начин да се включи пак в движение? Задържане на бутона или нещо друго?
А какво се случва ако в движение си включиш патерицата на Park? От почти спряла доста безмилостно щраква някаква спирачка...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivand911
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 42
- Харесвания: 2
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Mario62 писа: Колеги, някой знае ли как се излиза от ситуацията ако без да искаш си натиснеш бутона Start в движение?
Натиснах го по магистралата вместо да сменя режима (бутоните са досадно близо) и Амперката стана неуправляема... Докато не спрях и не върнах на Park не можах да я събудя... Има ли начин да се включи пак в движение? Задържане на бутона или нещо друго?
А какво се случва ако в движение си включиш патерицата на Park? От почти спряла доста безмилостно щраква някаква спирачка...
До колкото знам, няма начин да се стартира пак без да се мине през "парк". Ефектът е като на това да загасиш нормална кола.. оставаш без серво на волана и спирачките.. с по-здрава ръка няма проблеми да се отбие..
От едно натискане колата не се изключва, но когато човек свикне на 4 бързи натискания, за да мине от нормал на холд и става белята, защото две последователни бързи натискания на старт/стоп бутона задействат аварийното изключване на колата. На мен пък ми се е налагало да използвам последното по предназначение, когато не искаше да тръгне с грешката steering column lock (преди ъпдейта). Тогава дори не искаше да се изгаси по нормалния начин - спирачка +старт/стоп. В тази ситуация се гаси с две бързи натискания на старт/стоп бутона (при забила електроника).. Наистина лошото е, че са близо двата бутона.. Случвали ми се е 2 пъти да го направя и от тогава внимавам и не съм потретвал..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivand911
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 42
- Харесвания: 2
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Mario62
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 35
- Харесвания: 8
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Още една причина поради която режим не се сменя с тракфик наоколо и при сложна ситуация.
Още повече, че газ до долу на "нормал" дава същото ускорение като газ до долу на "спорт". Просто при спорт, се променя чувствителността на педала така, че дава макс ускорение с много по-малко движение на педала. Субективното усещане е друго, но е тествано с хронометър и няма разлика
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- iceniko
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 54
- Харесвания: 9
Включвам се в дискусията, тъй като обмислям покупката на една Ампера.
За сега разглеждам варианти в mobile.de, exportwage.eu и autoscout24.com придружено с доста четене по opel-ampera-forum.de, speakev.com/forums/ampera-volt/ както и в един друг немски за амперата.
Всичко до момента ми изглежда много добре, имам къде да я зареждам (за тока), с финансите ще се справя.
Двуомя се м/у това дали да отида да я взема от Холандия / Германия - има за по 10-12-13к евро прилични бройки. Или да се пробвам с една ампера в БГ, която се продава за 30к лв. (вече регистрирана и т.н.).
Мнения и съвети?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mindfreeze
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 71
- Харесвания: 17
Аз мога само да ти кажа, че ако не купиш българската, може аз да я взема, защото цената е ок. (зависи от километрите естествено)
Тъкмо сега мисля да купувам втора (за жена ми).
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- iceniko
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 54
- Харесвания: 9
Един Chevy Volt - 30500km - 37к лева.
Opel Ampera - 80000km - 30k лева.
Още един Volt - 75000 km - 20к евро.
По другите сайтове има и по-евтини предложения, но на значително повече километри. Мисля да си съпоставя финансовия разчет както си му е реда, и в скоро време да отида да видя една от тия коли (като изключа последния волт - прекалено много за мен).
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cybersimo
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 17
- Харесвания: 1
iceniko писа: Това, което аз намерих до момента в България.
Един Chevy Volt - 30500km - 37к лева.
Opel Ampera - 80000km - 30k лева.
Още един Volt - 75000 km - 20к евро.
По другите сайтове има и по-евтини предложения, но на значително повече километри. Мисля да си съпоставя финансовия разчет както си му е реда, и в скоро време да отида да видя една от тия коли (като изключа последния волт - прекалено много за мен).
Не забравяй, че Volt няма гаранция в Европа (и в България), докато Амперата има 8 години или 160к км
Аз моята си я взех от Холандия и не съжалявам нито за миг, всеки ден я карам с кеф все едно ми е първи ден.
Изключително добре поддържана беше и без нито една забележка
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- iceniko
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 54
- Харесвания: 9
Единствените неща, с които не съм запознат са - вкарване, регистрация, пътуване, документи там на място и т.н. За това, моля който може - да помага със съвети!
п.с. писах ти на лично, ако може да дадеш повече инфо за твоя случай, ще бъда много благодарен!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- iceniko
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 54
- Харесвания: 9
По повод Амперата, малко се сблъсках със "старата школа", визирам родители.
Доста остро реагираха, когато им обясних каква ми е идеята за хибрид/100% ел кола. Опитах се да обясня, до момента бях посрещнат с "резервирано" разбиране. Освен факта, че прекалено много хора (дори професионалисти в ремонтния бранш на автомобили) не разбират/не са запознати/отричат фактите, другия аргумент беше за тегленето на кредит. И естествено, всеки аргумент има резон, особено този.
Продължавам в същия дух, ще ъпдейтвам в темата систематично, когато има ново инфо.
п.с. излезе още една обява за Опел Ампера в БГ, само че цената й, е над това което така или иначе изисква influx of finances from another source. Иначе е на малко км и изглежда добре. Поздрави!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mindfreeze
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 71
- Харесвания: 17
Дори и да се наложи по специфичен ремонт, аз съм доволен от Дженеръс ауто. Разбират от ампери, защото ги продаваха и като официален представител имат достъп до много документация и най-важното е, че цените им са напълно нормални.
Аз току що смених маслото за първи път след 15000 км въпреки, че според брояча можех да изкарам още 15000, но не знаех дали предния собственик е отчел правилно последната смяна.
Иначе накладките и дисковете няма нужда да се пипат; масло, ремъци и тн се износват само като караш на бензин... Като цяло поддръжката е минимална.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- kovat
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 14
- Харесвания: 1
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- iceniko
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 54
- Харесвания: 9
На мен много ми харесваше на външен вид поне от снимките, но така и не се стигна до каквото и да било. В БГ другата е 20к евро, при положение че в mobile.de започват от 10к евро - мисля че няма какво да се обяснява повече.
Бонус точки - Renault Zoe - също започва от около 10к евро в mobile.de
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.