- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Моята Ампера
- the_mouse
- Посетител
За инфо, ето обявите: (без блъснатата, разбира се )
suchen.mobile.de/auto/opel-ampera.html?u...g=en&frequence=DAILY
Не разбрах, нали ако е заредена може да се движи със 160км/час на ток?earendil писа: Можеш да караш и със 160 км/ч на ток (незаконно ).
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
Като цяло, тя винаги се движи на ел. двигателя, дори когато е свършила батерията..
Нещо неприятно - в Европа гаранцията е две години.. моята е рег. август 2012 и вече е извън гаранция.. Така че не разчитай на остатъчна гаранция.
Що се отнася до 8 годишната гаранция на ел. компонентите, би трябвало да важи, но съм сигурен, че не дай си Боже да има нужда и тук ще падне обяснения и спорове какво покрива и какво не... В щатите например тия 8 години покриват не само батерията , а и ел. компонентите на задвижването като цяло - ел. мотор, инвертор и пр.
Засега не ми се е налагало - да чукна на дърво
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- the_mouse
- Посетител
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Бях изумен като видях черно на бяло да иск смяна на масло на 1 година и директно им казах да си гледат работата.. При положение, че колата си има индикатор за смяна на маслото и е напълно реално за 1 год. Да минеш не повече от 1000 км на бензин.. В щатите изискването е 2 год или индикатора.. Само заради стареенето на маслото.
Та по подобен начин са подходили и с гаранцията.. Все едно е всеки друг опел.. А той няма нищо общо с марката.. Като цяло не се очудвам на слабите продажби.. 0 маркетинг и вникване в особеностите й.. А колата е невероятна..още по-добра се очаква да е подобрената 2016 версия.., но който я ис а ще трябва да я внася от щатите..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- the_mouse
- Посетител
Скоро ще ходя нагости на Дженеръс Ауто за тестдрайв и ще ги поразпитам това-онова
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Ако ГМ не искаха да продават Волт нямаше да правят втора генерация. Може би просто не ги бива в маркетинга .. повечето хора не са виждали или чували за Ампера или дори да са - си нямат идея какво може .. редовно ме питат.. колко минаваш на ток - до 80 км - само толкова ли? т.е. половината си мислят че минава 80 км и е до там.. другата половина си мислят, че е като приус.. Аз като ходих в салона, продавач в Опел Бургас се опитваше да ме убеди, че гори 1.2/100км в бензинов режим... при положение, че бях 10000% по-запознат от него с колата.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- the_mouse
- Посетител
www.opel.bg/content/dam/Opel/Europe/bulg...elists/BG_Ampera.pdf
пп. Най-отдолу с малките букви пише:
"В допълнение към стандартната гаранция от 2 г. с неограничен пробег от производителя, Opel осигурява удължeна паневропейска гаранция с ниво „Премиум“ за още 3 г. или до 150 000 км, което настъпи първо."
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
това предполагам не е Дженеръс Ауто?
При мен в договора изрично пише 2 години гаранция.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- petko_voyvoda
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 6
Колега, ако не ти представлява трудност, направо да ги питаш и какво става с моя тестдрайв Че за последно ми обещаха на 31 май, че когато им докарат Ампера, ще се свържат с мен, а оттогава ни вопъл, ни стон София Ауто пък директно ме отсвириха и казаха, че не предлагат Ампера.the_mouse писа: Скоро ще ходя нагости на Дженеръс Ауто за тестдрайв и ще ги поразпитам това-онова
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- petko_voyvoda
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 6
Мен редовно ме питат същото и за Приуса, само дето той не може 80 км на токearendil писа: редовно ме питат.. колко минаваш на ток - до 80 км - само толкова ли? т.е. половината си мислят че минава 80 км и е до там.. другата половина си мислят, че е като приус..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- the_mouse
- Посетител
earendil писа: Интересно,
това предполагам не е Дженеръс Ауто?
При мен в договора изрично пише 2 години гаранция.
Не знам брошурата я взех от тук: www.opel.bg/tools/pricelists.html?x-caller=VC Това не се отнася конкретно за Дженеръс Ауто, но би трябвало при тях да са същите условия.
А нещо друго: Това случва ли ти се? И всъщност възможно ли е за българските условия да се махне тази част от "престилката"?
И още нещо: от статистиките, които си постнал по-рано: ако караш извън града отвъд ел пробега какъв разход постига? Да кажем при средно натоварване (не както примерно когато си ходил до Австрия, където е имало много изкачвания).
@petko_voyvoda, ще видя какво мога да науча когато се видя с тях. Ти с кой шоурум имаш уговорка?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- petko_voyvoda
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 6
the_mouse писа: от статистиките, които си постнал по-рано: ако караш извън града отвъд ел пробега какъв разход постига? Да кажем при средно натоварване (не както примерно когато си ходил до Австрия, където е имало много изкачвания).
@petko_voyvoda, ще видя какво мога да науча когато се видя с тях. Ти с кой шоурум имаш уговорка?
Надявам се да мога да отменя earendil за въпроса ти, ще използвам негови данни:
Накратко за нещата, които повечето хора ги интересуват:
1. ЕЛ. пробег - без проблем 65-70 км извънградско с около 90 км/ч. Използването на парно и климатик разбира се може да свие този пробег.
2. Разход на бензин (реален). София - Несебър по магистрала с круиз на 135 км/ч - 6.8 л/100 (без да ползвам батерията).
Предимствата на амперата са в близките ежедневни пътувания. Ве пак аз като съм си в района не горя нито капка бензин. На дълъг път Амперата трябва да се справя с тежката задача да дърпа 1.8 т. кола+батерии с 1.4 двигател. Така че е нормално при високи скорости да е така.
А иначе аз по-скоро се пошегувах да питаш Дженеръс за моя тестдрайв - имах предвид, че мина половин година, откакто контактувахме с тях. И или нямат колата в наличност, или не я дават за тестдрайв, или не обръщат внимание на потенциални клиенти, които са имали интерес към колата, или всичко изброено. Или нито една от изброените причини
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
При спазване на някои техники съм минавал и 83 км (пак без да се влача съвсем).
Ниските температури влияят на пробега дори да не се ползва парно.. просто предполагам електролита на батерията се държи по-различно.. сега минавам по 60-67 км без парно и докъм 50 с парно. Пак зависи. дали си я подгрявам предварително и т.н.
Извънградско (без магистрала между 5 и 6 /100 със 100-120 км/ч. (винаги на двигател си карам по-бързо ). На магистрала със 130-140 до 7/100.
Що се отнася до престилката - стърже си редовно, но не ми пречи.. тя е от гума и не се поврежда. Може да се поръча по-къса такава или изобщо да се махне без проблем.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
80 км без проблем.. и то с климатик и скорост около 90 км/ч. Ако имах малко търпение да карам с 80, ще мина и над 85 км
Ако правим паралел с новия модел Волт, той трябва да минава поне 100 км при подобни условия..
Знаете ли, че според изследване в Щатите, собственици на Волт минават много повече ел. километри от тези на Лийф и подобните му. Причината е, че първите нямат притеснение за пробега и си карат до дупка.. Примерно ако ми е бил много динамичен деня и днес съм минал 80-100 км из района (с дозареждания разбира се), ако бях с чисто ел. кола и ме поканят вечерта на гости в Карнобат примерно, няма да тръгна с нея защото няма да имам дост. заряд... докато с Амперата не ми пука.. ще си изхабя зареденото до момента и продължавам
Разбира се, това ще се промени с увеличаване капацитета на батериите. В никакъв случай, не искам да омаловажавам чисто ел автомобилите, горното го споменавам просто като интересен факт
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
Мислиш дали ще ти стигне и дори да е възможно в името на сигурноста предпочиташ ДВГ колата.
Все пак колата се ползва да ходиш и да правиш нещо, а не да я мислиш дали ще стигнеш ...
Та изобщо не ме изненадва този факт за електропробега на Лийф/Волт, но наистина е интересно потвърдено статистически ... интересно инфо, браво!
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Ефективност - 115 W/km !
[url=https://www.dropbox.com/s/m0bor4flu3e65s7/2016-06-14%2018.36.47.jpg?dl=0]ЦЪК[/url]
Истинско потвърждение на горната дискусия.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Казвай тайната
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Все пак е добър резултата като за 15 киловата с между 80 и 100+ км/ч и с климатик (макар и на еко режим).
В това време 83-4 км се минават без никакво усилие с Амперата. И като липсва притеснението от заряда.. човек си кара колкото му трябва и колкото си иска.
В случая ходих 2 пъти Несебър-Бургас-Несебър + малко градско.. с .. около 3 лева
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- svetlyo_74
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 39
- Харесвания: 3
Който може да даде съвет е добре дошъл
Не съм и предполагал, че ще си направя регистрация тук, но все пак сме в ново хилядолетие ))
Досега през годините съм карал коли различни и все мощни - така се е случвало.
Но дойде време да се поогледам и за нещо тотално различно.
Все пак не съм на 20 а на 2*20 и малко отгоре.
Вчера записах хлапето си в едно училище - ще е първолак, чак в другият край на София и ще минавам всеки ден около 100 км
Имам възможност да взема/закупя от мой приятел Шевролет Волт на 25 000 км внесен лично от него от Америка.( беше на 5000 км)
Пича замина миналата година да бачка в чужбина и не го използва.
Та преди няколко дни се виждам с него и му викам да вземеш да ме уредиш с такава машина и мене , а той ми казва направо ти давам моя.
Обяснявам му аз за какво ми е и ми казва - колата е за тебе - 70 км. го минаваш на ток отма.
Това Шеви си го гледам как си се зарежда в подземният ни гараж вече 1 година, но не съм го и разпитвал за разход на 100/км и тн.
Искам мнение и съвет от earendil, защото АМПЕРА И ВОЛТ са първи братовчеди да не кажа братя близнета от това, което изчетох до момента.
1.Това чудо като иде от Америка според Дженеръс Ауто ( говорих с тях ) не било в гаранция защото идело отвъд океана, ще пиша мейл на GM за становище. ако някой знае да каже.
2.Реален ли е този пробег на ток от средно 70 км, ако карам икономично ?
3.Имат ли апаратура и кадри да ти диагностицират Амперата/Волта, ако нещо се случи? - казаха ми да но да питам и аз...,
При положение, че ще дозареждам 1 път на ден за да ми стига батериата да го закарам да се върна и след това пак да отида и да го взема от училището - което е точно 92 км, ще се амортизира ли по бързо батерията на колата, защото ще е в това училище поне 7 години ?
Знам, че няма много инфо за въпросите, които задавам , но все пак.
4. Зимата стабилна ли е на сняг или е като всяка кола с предно предаване - стабилна.
Благодаря предварително,
Светльо
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- vdiv
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 1
- Харесвания: 0
2. Реален е когато я караш на сравнително умерена температура. През зимата пробега на ток ще спадне най-много на половина главно защото топли батерията (и купето). Като е кучи студ не те толкова яд че гори бензин да те топли
Като ти е в гараж на топло сигурно ще е по-добре.
3. OBD-II порта подава кодове които са сравнително известни по форумите, и за двигателя са стандартни. Батерията на Волта се третира много внимателно от системата за поддържане (BMS) и ще изтрае сигурно до края на живота на колата, дори само да караш на ток. Има малка вероятност главното реле в батерията да се отдаде, това е най-главната причина за рядката смяна на цялата батерия в Щатите, но може би може да се смени само то от някой предприемчив и много внимателен.
4. Понеже е сравнително тежка Волта има добро сцепление особено със зимни гуми. Проблема е, че е сравнително ниска и като има натрупан сняг тя го бута като снегорин. Пази се от бордюри!
Иначе е добра кола, за три години и половина и 70 000 км ме вози без никакви аварии.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.