Sidebar

21
Чет, Ное
× Място за всякакви Opel Ampera теми, коментари и мнения.

Моята Ампера

Преди 7 години 11 месеца #2730 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Моята Ампера

cybersimo писа: Имам такъв кабел:

www.opel-accessories.com/app_get/getImag...th=314&height=159&cs

Единия край влиза в автомобила. Другия край влизаше без проблем на бензиностанциите, на които намирах зарядни станции, но не се зареждаше колата и кабела не влизаше "докрай"


Странно, това си е точно Тип 1 към Тип 2 оригиналния кабел и трябва с него да може да се зарежда на зарядните с Тип.

Иначе вече предлагаме кабел Тип 1 към Тип 2 за 495 лв с ДДС.

Трябва да се види този опелския защо имаш грижи. Иди в България мол примерно и пробвай да се закачиш. Там е трифазно, но кабелът си е монофазен и трябва да си вземе само каквото му е нужно.

Или на наша станция може да направим тест някак.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 11 месеца #2732 от cybersimo
Отговор от cybersimo по тема Моята Ампера
Аз имам и този със шуко с колата. Просто ми беше интересно защо 7 пиновия кабел не ставаше в Германия.
Важно е да уточня че моя 7 пинов (женски) го включвах във 7 пинов (мъжки), който излизаше от станцията. За това се чудех на мъжкия от станцията защо няма пинове за захващане към моя (тъй като на моя виждам дупки, мислех че отсрещния някак ще "щтракне" в моя)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 11 месеца #2733 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Моята Ампера
Щракване няма при Тип 2 - просто влиза. В твоя просто има по-малко пинове, защото е монофазен.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 11 месеца #2735 от cybersimo
Отговор от cybersimo по тема Моята Ампера
www.ecars.bg/blogs/parts-1/730-kabel-zar...-elektromobil-type-2

На първата картинка за тип 2 на тази страница е показан кабел (като моя) и куплунг в зарядна станция. В Германия нямаше "куплунги" на станцията, а просто кабел, който завършваше като куплунга от снимката. Когато свържех двата кабела, те влизаха толкова хлабаво един в друг, че с лекота се изваждаха един от друг. Затова реших, че просто не съм на правилното място. Но спирах на 10 места и навсякъде излизаха директно различни типове кабели от станциите. Куплунги (да си включа моя кабел в тях) нямаше.

И още един въпрос - Амперата може ли да се зарежда някъде "бързо"? В смисъл за 20-30 мин то 80% или нещо подобно?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 11 месеца - Преди 7 години 11 месеца #2736 от ivand911
Отговор от ivand911 по тема Моята Ампера
Долните два пина ги няма при 16 А кабел. Има ги само при 32 А кабел. Просто вкарваш и толкова. Амперата е със 16 А кабел. Твоят щепсел тип 2 е мъжки на кабела.
Ти си попаднал на зарядни със кабели на тях(thethered) завършващи със женски щепсел който се свързва директно с контакта на колата. Зарядните с кабели са направени да се свързват направо с колата без да ползваш своите кабели. Но тъй като твоят контакт е тип 1 , не може да ползваш зарядна с кабел тип 2. Тия два щепсела мъжки и женски не са направени да се вързват един с друг, ами са направени да се свържат със съответният контакт за тях.
Амперата не можеш да я зареждаш бързо, максималният и ток на зареждане е 16А или 13А( 3-4 кВ) , не съм сигурен. Бързото зареждане е само за чистите електро-автомобили. И то само на така наречените бързи зарядни станции.
Харесано от: cybersimo

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 11 месеца #2739 от earendil
Отговор от earendil по тема Моята Ампера

ivand911 писа: ...
Амперата не можеш да я зареждаш бързо, максималният и ток на зареждане е 16А или 13А( 3-4 кВ) , не съм сигурен. .. станции.


10А за шуко кабела с контролера, 16А когато се ползва тип 2 кабел към зарядна станция.
(2.2 кв/ч = 4.5 часа или 3.5 кв/ч = 3 часа)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 11 месеца #2746 от cybersimo
Отговор от cybersimo по тема Моята Ампера
Пооо-БЕ-ДА! Поо-БЕ-ДА!

Днес е хубав ден за българската демокрация. За мое огромно удивление, отидох в Общината, показах извадка от книжката на автомобила, където пише че бензиновия мотор е 63 kW, а електрическия 111 kW, след което много учтивата служителка ме накара да напиша Декларация и... О! ЧУДО! - Платих данък 6 лв!!! (което е част от полагащия ми се около 40 лв годишен данък). Освен това, ми каза, че за следващата година данъка ще ми е 20!!!! лева.

Не мога да повярвам, че това ми се случва в България (или както повечето от вас я познават като Абсурдистан).

p.s. Казах, че в КАТ са объркали и са писали електромотора, вместо бензиновия и не могат да го коригират :-)
Харесано от: firesword

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 11 месеца #2748 от ivand911
Отговор от ivand911 по тема Моята Ампера
Ами честито, нека колегите последват примера ти и да си оправят данъка в общината.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 11 месеца #2749 от earendil
Отговор от earendil по тема Моята Ампера
Чудесно.

Може да се ползва за прецедент..

Аз въпреки това поисках писмо от ГМ, че колата с моето шаси има 63 кв двигател с вътрешно горене.. Да видим дали ще дадат.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 11 месеца - Преди 7 години 11 месеца #2750 от ivand911
Отговор от ivand911 по тема Моята Ампера
Щом го пише в книжката на колата , си мисля че е достатъчно. Няма нужда да се усложнява процедурата. По достоверно от книжката на колата няма. А и твоята книжка е на български нали? Всеки може да прочете данните.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 11 месеца #2751 от earendil
Отговор от earendil по тема Моята Ампера
Ами очевидно в случая както много неща в БГ всяка община и всяка служителка ще е частен случай със субективно мнение..
Затова си мисля да съм по-подготвен... за всеки случай. Ако ми пуснат такова писмо от ГМ - толкова по-добре.
Все пак 4 години докато беше лизингова плащах 454 лв данък..

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 10 месеца #2823 от milenski777
Отговор от milenski777 по тема Моята Ампера
Здравейте, колеги. От София съм и освен, че вярвам в бъдещето на електромобилите, ме е грижа и за околната среда, та... направо по въпросите (иначе изчетох всичко във форума).

1. искам да си взема Ампера от Германия, но се притеснявам, какво ще стане след като колата стане да речем на 10 години. В момента тези от 2012-а стават на 5, и се чудя примерно на 10, ако ще се сменя батерия, да не е примерно 5-10 000 лв. Все пак си представям как в един хубав ден я продавам и си взимам примерно новата ампера... Просто на тази тема нямам никакви познания....

2. На нормален ток от вкъщи нали се зарежда нормално?

3. Аз съм в апартамент и при мен това е основният проблем, че се чудя дали някой няма да ми открадне кабела, докато я зареждам...?

Иначе колата виждам, че е супер и ще ми трябва да разкарвам лапетата и да върша задачи за около 50-80 км на ден и би ми вършила перфектна работа.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 10 месеца - Преди 7 години 10 месеца #2828 от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Моята Ампера
Аз карам Шевролет Волт в София и мога да ти отговоря:

1. Аз не бих се притеснявал за толкова далечното бъдеще. Шевролет са тествали батерията на Волт (Ампера) с над 200 000 симулирани мили и са уверени, че до 10та година почти няма да има деградация, заради огромния буфер който са оставили. А и реално ползвал ли си кола 10 години. Аз моята я сменям на 2-3. Работеща батерия за Волт в момента струва $3000 от америка. От ампера мн трудно се намират, но тази от Волта трябва да става.

2. От обикновен контакт се захранва, стига да е заземен. Става и просто земята да е вързана за нулата. Зареждането отнема 4-5 часа. Мощността на зарядното е 10А или ~2.2Кв и може да се намаля ръчно до около ~1.5Кв

3. От апартамента нз как ще закараш кабел до улицата. Иначе страха от кражба е реален. Аз често зареждам по моловете и все се притеснявам. Четох, че някои хора настъпват кабела с гумата на колата и го правех няколко пъти, но по едно време взе да прекъсва зареждането така и спрях. Ако кабела бъде откачен, докато е заключена колата се включва алармата, но това няма да ти спаси кабела ако някой е решил да го краде.
Харесано от: milenski777

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 10 месеца #2829 от earendil
Отговор от earendil по тема Моята Ампера
Колегата е отговорил изчерпателно.
Единственото за което се сещам като съвет е да провериш в някой паркинг близо до блока ти. Независимо дали е открит или закрит, може да се разбереш да си пуснеш един контакт с подотчетен електромер от тях.
Аз като съм живял в Сф, винаги съм си взимал абонамент за паркинг, дори като съм бил в блок..
Харесано от: milenski777

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 10 месеца - Преди 7 години 10 месеца #2831 от PETROV
Отговор от PETROV по тема Моята Ампера


Снимката ми попадна случайно от един приятел. Не познавам собственика на колата.
Един не "идеален", но възможен вариант за всеки живеещ в блок?
Метално заключено табло. През мазетата може да се изтегли кабел законно, със съгласието на съседите от собствения електромер.
Единия край на кабела е включен и заключен в металното табло и по трудно може да се краде.
А може и да се "върже/заключи" кабела със скоба за джантата на колата.
Прикачени файлове:
Харесано от: milenski777

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 10 месеца #2839 от milenski777
Отговор от milenski777 по тема Моята Ампера
Честита Коледа, момчета, благодаря за отговорите. Това с таблото е много идейно. Аз мога да спирам точно до блока и имам табло и ток колкото щеш наоколо. Оглеждам няколко ампери в Холандия, защото там явно заради субсидиите, ако караш ел автомобил, цените после при продаване са малко по надолу.

За батерията искам да уточня. Аз не, че имам намерение да карам 10 години колата, но нали ще я взема не 5 и мисълта ми беше след 5 дали колата ще има някаква добра стойност за продажба, защото тази батерия не ми е ясно колко още ще държи.

Писах им на Дженеръс ауто за тест драйв, но както и прочетох вероятно няма да ме огрее. Но това не е толкова проблем. Интересува ме следното. В какво се изразява ъпдейта в навигациите от 2013 г. Да разбирам ли, че ако е 2012-а колата, няма как да имам актуална карта за България? И също така да попитам понеже не съм много сигурен - колата има usb вход или sd карта, за да си зареждам музика, нали?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 10 месеца - Преди 7 години 10 месеца #2841 от earendil
Отговор от earendil по тема Моята Ампера
Здрасти,
Да, ако е 2012 и преди това - няма да има ъпдейт. Ако е 2013+ ще има новата GM мултимедия и няма да има проблем.
Колата има USB за музика в подлакътника. Може да си копираш и цели папки или отделни парчета на харддиска..

За батерията - надали някой може да ти каже какво ще стане след още 6 години.. С всяка кола 2 ръка има елемент на риск.. Малко ли проблеми има в старите ДВГ коли.. То не са съединителя, маховици, дюзи, турбини..

За тест, по добре се разбери с някой от форума. Дженеръс вече нямат ампери.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 10 месеца #2876 от earendil
Отговор от earendil по тема Моята Ампера
Как се движи Ампера в снега.. без никаква драма :)

цък

цък
Харесано от: Mario62, E-mo

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 10 месеца #2877 от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Моята Ампера
За движението в снега, не просто не е драма, а е мн по-добро от ДВГ кола. Заради тежката батерия и "по-центрирания" център на тежестта е много по-стабилна от стандартна кола. Даже ми е доста трудно да я завъртя.
Харесано от: Mario62

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 7 години 10 месеца #2883 от Mario62
Отговор от Mario62 по тема Моята Ампера
Да, на сняг е страхотна. Първата вечер като падна и още беше пухкав мислех, че са ми заглъхнали ушите! Даже и гумите не се чуваха. А като маневрирах пред гаража през коловозите се впечатлих! Педала потъна, сякаш се е откачил и не ме слуша... Натиснах го до край, а Амперката си пълзя леко и си влезна без да пробуксува! Тракшън контрола е по ток, а не само със спирачките! Но пробега в студа и с климатик (или каквото там реши, че си включва) драстично падна... Под 30 понякога... В студа си припалва и ДВГ без да пита, дори с пълна батерия и подгрята на зарядно.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.