- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Моята Ампера
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
Или ако искаш ме добави в скайп.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Ще се радвам да се засека с друга БГ Ампера някъде .. въпреки, че признавам, че има известен гъдел навсякъде да те гледат все едно караш Бугати вейрон .. или космически кораб
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Това и на мен ми харесва с туизито точно такъв е ефекта, ама да не сме егоисти - много искам повече хора да се сдобият с електро коли!
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivanjordanov78
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 31
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Karaivanov
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 67
- Харесвания: 13
Внимавай какво си пожелаваш,че може да се сбъдне.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Проблемът е, че извън ентусиастите като нас, хората не знаят , че има такъв автомобили не знаят какво преставлява и какво може.. Много често гледайки го отпред го мислят за някаква бензинова бегачка...
Това е един от проблемите на GM/Opel .. липсва каквата и да била реклама.. Хората не знаят, че има автомобил, който минава 70 км от контакта и може да отиде и до Австрия ако поискат без компромиси.. и като имат едни пари, примерно ще отидат да си вземат едно БМВ за подобна сума..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
цък
Това е с нормално каране между 90 и 120 км/ч по маршрут Несебър - Лозенец и обратно и климатик през цялото време на еко.
Днес установих, че дори с бързичко каране/ускоряване и без много жалене.., че и с климатик, може спокойно пак да се минава 70 км.. нещо напълно недостижимо зимата, дори и без парно
Между другото не знам дали съм споменавал, че се снабдих с блутуут джаджа за връзка с тел. и си гледам всякакви интересни информации на телефона.. да не говорим за безценната помощ да се гледат и трият грешки.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Супер за пробега при тези условия, ама кога си пускал климатик бре то още хладно . Имаше някои по-топли дни де.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- eltransbg
- Извън линия
- Вече ангажиран
earendil писа: Много добре й идва топлото време
Така си е - това е нещо нов за тебе, но напълно нормално
И честито за придобивката с блутуто - идеален подарък за РД
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Не си, не си – светкай ни с повече неща – да не е Torque App това, че на него ми мяза.
Супер за пробега при тези условия, ама кога си пускал климатик бре то още хладно . Имаше някои по-топли дни де.
Мииии.. наречи ме глезен, но предпочитам лек климатик пред отворени прозорци.. (освен като карам по планински или слабонатоварени пътища..) много прахоляк.. А вчера си беше 23-4 гр..
Иначе да - Torque App. Много интересни данни се виждат.
Примерно при леко натоварване към 90 км/ч се влючва и генератора като ел. двигател, за да се намалят оборотите и подобри ефективността..
Виждал съм и моментно потребление от 121 kW.., Което е повече от 111-те които й дават.. и предполагам, че може да е точно заради приноса на генератора в задвижването...
На място "паразитното" потребление е към 300 W/h...
..и мн други интересни неща, които само показват колко сложен и удивителен е този автомобил.. евала на инжинерите на ГМ.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- petko_voyvoda
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 6
mumojem писа: Амперката кефи много определено. Засега гледам най-тънките оферти са за коли 2011-та, за малко под €25,000. Значи с докарване, регистрация и застраховка по-скоро ги виждам за 52-53,000 лв или вече нагоре, ако я продава автокъща на нашия пазар. Volt от щатите го смятам да дойде на около 42-43 хил. лв тотал.
Горе-долу толкова , викам и поне наполовина ако спаднат..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Riko
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 25
- Харесвания: 2
A имам оферти от вносители на автомобили от САЩ 40000 лв с доставка и минаване през КАТ.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Цък 1
Цък 2
Резултатът от 2рата снимка е малко занижен, защото спрях на супермаркет 2 км преди да свърши батерията и после като включих, тия 2 км ми отидоха в статистиката на бензиновите (когато има останали под 5 км.. или някъде под 0.5 кВ, ако изключиш и включиш или прехвърлиш на бензин, после ти ги дава, че караш на бензин, въпреки, че двигателя не се включва...
Иначе това е до Синемореж и обратно с климатик на макс и без да карам особено икономично.. имаше и влачене в колона със 70, но имаше и изпреварвания по баири с над 120
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- the_mouse
- Посетител
И друго - при купуването на нова или демо ампера какво ще стане с цената на продажба след 5г, при положение, че я изваждат от продажби в Европа?
пп. Не искам да звуча заядливо, просто си задавам тези въпроси, тъй като освен голямото ми желание да карам такава кола, трябва да излязат фискалните сметки .
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
1. Ако е до 70-80 км може да го изкарваш и само на ток. Зареждането ако ти е на нощна тарифа ще е 1.1 лв макс. (батерията е с капацитет 16 кВтч, но 10 кВтч използваеми, та пълно зареждане е 10 кВтч + 10-12% загуби, 11 кВтч грубо или 1.1 лв). И вече на дневна тарифа ще ти струва малко под 2 лв. Значи средно е 1.5 лв и за да стане за 100 км ще е към 2 лв разход на 100. И 3л/100 дизел да караш е близо 8 лв.
2. Ако караш често на дълго, разходът е около 5.5 - 6.5/100 (след като се изчерпи токът в батерията). Тогава сметката е ясна, но тук имаш по-малко обслужване на двигателя отколкото на дизел, което във времето трябва да се сметне.
Включването на цената за притежание вече може да се сметне само като се знае покупната цена, та в момента не мога да коментирам това.
След 5г. нямам идея как ще са им цените - от първите (2011 г.) сега има някои на половин цена.
Ако с някое друга разсъждение мога да съм полезен, свиркай
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Важно е в случая да не се сравнява кон с кокошка.. Не можеш да сравниш примерно Амперата с дизелова шкода примерно и да търсиш после разликата в цената да избиеш. Качеството на возия и салон са на доста високо ниво.
Амперата си е луксозен компактен автомобил. Ако го сравниш с нещо еквивалентно.. примерно БМВ серия 3 или 1, тогава ценита на придобивка са почти еднакви и остават само плюсовете от почти безплатното возене в града.
Аз лично ако не бях купил амперата щях да взема Кия Оптима или да продължа да си карам аутлендъра.. и в двата случая пак съм на плюс от карането на ток... нямаше да взема нещо за 30-40 хил. и да търся избиване до 70 хил.
Освен това карането на електричество си е незаменимо удоволствие. Тук вече спокойно мога да твърдя, че сред EREV автомобилите Апера/Волт засега са на първо място като харакеристики. Сравнително дълъг пробег на ток. Разполагаш винаги с пълната мощност и ускорение. Можеш да караш и със 160 км/ч на ток (незаконно ).
Единствения подобен автомобил с по-дълъг ел. пробег е i3, но там пък нямаш пълноценен автомобил като ти свърши тока.. докато аз си ходя навсякъде, където искам.. вкл. и до Алпите на ски. Просто е много добър балансът ел/двг.
Успех в избора и задавай всякакви въпроси ако имаш нужда.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
mumojem писа: ... Ако е до 70-80 км може да го изкарваш и само на ток. Зареждането ако ти е на нощна тарифа ще е 1.1 лв макс. (батерията е с капацитет 16 кВтч, но 10 кВтч използваеми, та пълно зареждане е 10 кВтч + 10-12% загуби, 11 кВтч грубо или 1.1 лв). И вече на дневна тарифа ще ти струва малко под 2 лв. Значи средно е 1.5 лв и за да стане за 100 км ще е към 2 лв разход на 100. И 3л/100 дизел да караш е близо 8 лв.
...
А да бе, дизел с 3/100 разход в града Я ги направи поне 6/100 .. значи към 13 лв / 100 км градско разход.. 1300 лв / 10 000 км градско... Отделно не сменяш накладки и мноооооого по-рядко масло още едни грубо 500 лв/год. Горе долу е това.... нооо кефа няма цена
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.