- Коментари: 243
- Харесвания: 35
Моята Ампера
- murry
- Извън линия
- Основател
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rEVolution
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 13
- Харесвания: 1
Колега, погледнете тук на 9-та страница копието от регистрацията на kovat в КАТ Пазарджик. Това беше основното ми помощно средство при регистрацията и на моята Ампера като електрическа. Налага се в КАТ да се съгласят с простата логика, че е редно да регистрират едно и също превозно средство само по един начин. Важно беше и подробното ми обяснение към шефа в КАТ, че т.нар. хибриди невинаги представляват един и същи тип автомобил. Те са реално три различни вида:Shoni{Румен Минчев} писа: Привет на всички от форума! Вече и аз карам Ампера! (за жената е) Купих е от Холандия. За сега съм много доволен от автомобила.И аз съм от Пловдив.
Имам въпрос към колегата sweeper: как успя да е регистрираш в КАТ - Пловдив като електрическа, защото аз не успях, дори излезе шефа на комисията и ме "убеди" че е хибрид, след като има два вида задвижване и щом има бензинов двигател и той замърсявал въздуха когато се включвал.Дори си платих и екотакса 240 лв. като за хибрид, а не трябваше ако беше електрическа(от 01,01,2019г. не се плаща екотакса за нововнесени електрички до 01,01,2021г.)
1.Класическите хибриди (тип Приус), които се задвижват от ДВГ и имат помощен електродвигател като добавка при ускорение и стартиране.
2. Плъгин хибрид, които също имат основен ДВГ, но електродвигателят не е само помощен, а може самостоятелно да задвижва целия автомобил за известно време и има по-голяма батерия, която може да се зарежда и от електрическата мрежа.
3. Електрически автомобил с удължен пробег. В тази категория са Волт, Ампера и някои от BMW i3 (които имат добавен ДВГ). Тези са си чисти електромобили и през цялото време задвижването им е чрез електродвигател. Бензиновият ДВГ служи само да дозарежда батерията, когато имаме нужда да направим по-дълъг пробег.
За моята регистрация ползвах и справка от местния дилър на Опел, които съм публикувал на трета страница в темата Новости при регистрацията на електромобили с удължен пробег
Сигурен съм, че бихте могли да пререгистрирате Амперата като електричка.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Shoni{Румен Минчев}
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 10
- Харесвания: 1
Точно това се опитах да обясня на шефа на комисията в КАТ, която определя вида на автомобила, но той ми опонира със следното: "след като има бензинов двигател значи замърсява въздуха" - т.е. хибрид.
Ще Ви се обадя утре за да се разберем.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mindfreeze
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 71
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mistqr
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 7
- Харесвания: 0
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- hibel
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 8
- Харесвания: 2
Здравейте
Голяма е драмата с регистрация на такъв един автомобил у нас! То представяне на удостоверения от където се сетиш, талони от др. европейски държави , с определение - електродвигател; линкове към официални статии; обяви в Европа с пояснения че тези коли са електромобили ..... с две думи рев да ти се дореве. Нашите Експерти си знаят тяхната песен“черно”или”бяло” ! “Хибрид” е термина според тях и след всичките им справки в световния класификатор!
Та ... ако някои реши да ми прати на имейл талон (освен вече публикуваните тук) , в който пише “електродвигател” ще сме много благодарни. В понеделник имаме среща със зам. министър Ангел Попов.
Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
....между волт и ампера разлика няма :"Електромобилът с удължен пробег на General Motors се появи в своето второ поколение. Новият Chevrolet Volt, познат в Европа под името Opel Ampera, направи своя световен дебют на сцената на автосалона в Детройт.
Моделът продължава да бъде напълно електрически, тъй като увеличаващият пробега бензинов двигател не е директно свързан с колелата. Той работи като генератор на електрическа енергия, използвана за задвижването на автомобила. " /цитат/
automedia.investor.bg/a/0-nachalo/24130-...viiat-chevrolet-volt
Експерти от Автомобилна администрация твърдят , че не може да се прави сравнение между Волт и Ампера, също така , че има заводски Волт изцяло елктрически, също така и хибрид, така и с удължен пробег и още няколко разновидности само на Волт от производитела....и за това при регистрацията в Бг се появяват талони с различни определения !
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- sorcererals
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 144
- Харесвания: 17
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- rEVolution
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 13
- Харесвания: 1
Разбира се, с уговорката, че при изкачванията включвах на бензин, а при спусканията - на ток. При икономично каране (до 70 км/ч) имам батерия за около 75-80 км.
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- cybersimo
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 17
- Харесвания: 1
hibel писа: /Зов за помощ.....от друга тема...и тук/
Здравейте
Голяма е драмата с регистрация на такъв един автомобил у нас! То представяне на удостоверения от където се сетиш, талони от др. европейски държави , с определение - електродвигател; линкове към официални статии; обяви в Европа с пояснения че тези коли са електромобили ..... с две думи рев да ти се дореве. Нашите Експерти си знаят тяхната песен“черно”или”бяло” ! “Хибрид” е термина според тях и след всичките им справки в световния класификатор!
Та ... ако някои реши да ми прати на имейл талон (освен вече публикуваните тук) , в който пише “електродвигател” ще сме много благодарни. В понеделник имаме среща със зам. министър Ангел Попов.
Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
....между волт и ампера разлика няма :"Електромобилът с удължен пробег на General Motors се появи в своето второ поколение. Новият Chevrolet Volt, познат в Европа под името Opel Ampera, направи своя световен дебют на сцената на автосалона в Детройт.
Моделът продължава да бъде напълно електрически, тъй като увеличаващият пробега бензинов двигател не е директно свързан с колелата. Той работи като генератор на електрическа енергия, използвана за задвижването на автомобила. " /цитат/
automedia.investor.bg/a/0-nachalo/24130-...viiat-chevrolet-volt
Експерти от Автомобилна администрация твърдят , че не може да се прави сравнение между Волт и Ампера, също така , че има заводски Волт изцяло елктрически, също така и хибрид, така и с удължен пробег и още няколко разновидности само на Волт от производитела....и за това при регистрацията в Бг се появяват талони с различни определения !
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Уж проблемът беше отстранен със софтуерния ъпдейт на BCMa, но явно временно.. Сега предполагам, че бъга просто се проявява с някакво натрупване във времето..a при ъпдейт просто се зануляват нещата.
Иначе ситуацията е идентивна с първия случай - предница под напрежение (задните колела на тотоар, предните долу и леко извити) и на ръчна.
За съжаление този път номера с ваденето на бушон F8 не мина.. След известно суетене, реших да я третирам като компютър .. откачих клемата на 12 в акумулатор за 2 мин и пак закачих и се оправи..вече ще си имам дежурно ключе 10-ка в багажника за такъв случай.., че не дай си боже някъде на път да стане..
За незапознатите уточнявам:
В определени ситуаиции Амперата си мисли, че волана е заключен и не дава дори да мръднеш скоросния лост. Това е придружено от съобщението "service steering lock" или "steering lock problem, turn wheel and try again".
Проблемът е софтуерен, тъй като волана реално се отключва, но колата си "мисли", че не се. Незапознати техници предлагат смяна на ел. актуаторчето, което заключва волана, но това не оправя проблема. За 6те години от както я имам, това е 3ти път в който ми се случва.. Единия път на равен гладък паркинг.., но другите 2 при колела под напрежение и съм чел, че и на други хора се проявява в такава ситуация. Съобщения за горния проблем на дисплея, но без да причинят блокирането са индикация, че скоро може да се случи и вупросното блокиране. Грешки в компютъра на колата не се амират при четене.
Решение 1: Вади се бушон Ф8 от таблото до пасажерката врата, включва се колата, изключва се колата, слага се бушона, включва се - проблем решен. Поне 2та пъти..
Решение 2: Като не стане по горния начин, преди да сложиш бушона, вадиш за 2-3 мин и клемата на акумулатора..
P.S. изключването на колата в такива случаи става с бързо двойно натискане на power butona.. (без натисната спирачка) т.нар. forced изключване.
Поздрави
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Mario62
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 35
- Харесвания: 8
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Presko
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 11
- Харесвания: 8
Ако някой от вас има ампера от моята генерация 2012-2013 и иска карта да каже ще измислим вариант (не го правя за пари)
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivand911
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 42
- Харесвания: 2
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Presko
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 11
- Харесвания: 8
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Presko писа: Привет. Да се похваля и аз съм собственик на Ампера. В Кат Русе ми отказаха да я регистрират като електро мобил следващата седмица ще пробвам пак след като прочетох темата съм обнадежден. За този един месец от който я имам единствено успях да и сложа българска карта и да и ремонтирам капака на клапаните
Ако някой от вас има ампера от моята генерация 2012-2013 и иска карта да каже ще измислим вариант (не го правя за пари)
Това би било чудесно!
Не, че в днешно време няма всеки на телефона си навигация.. но е много по приятно на колата.. а моята съм я ползвал само в двата пъти като съм ходил с нея на запад от Унгария
Ако ти се занимава, напиши едно упътване и дай връзка за сваляне на необходимите файлове. Аз преди години бях направил нещо подобно за нави системата на митсубиши и до ден днешен ми пишат хора да ми благодарят
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Presko писа: Привет. Да се похваля и аз съм собственик на Ампера. В Кат Русе ми отказаха да я регистрират като електро мобил следващата седмица ще пробвам пак след като прочетох темата съм обнадежден. За този един месец от който я имам единствено успях да и сложа българска карта и да и ремонтирам капака на клапаните
Ако някой от вас има ампера от моята генерация 2012-2013 и иска карта да каже ще измислим вариант (не го правя за пари)
Това би било чудесно!
Не, че в днешно време няма всеки на телефона си навигация.. но е много по приятно на колата.. а моята съм я ползвал само в двата пъти като съм ходил с нея на запад от Унгария
Ако ти се занимава, напиши едно упътване и дай връзка за сваляне на необходимите файлове. Аз преди години бях направил нещо подобно за нави системата на митсубиши и до ден днешен ми пишат хора да ми благодарят
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Mario62
- Извън линия
- Леко навлязъл
- Коментари: 35
- Харесвания: 8
А защо си имал проблем с капака на клапаните???
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Presko
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 11
- Харесвания: 8
Има бъг който е малко досаден но се случва твърде рядко и Немога да ги хвана от къде е. 1-2 пъти месечно се случва да зацикли и да се саморестартира и за целта се спира от контакт изчаква се малко и се пуска на ново.
Цялата информация е споделена с образователна цел и не е с цел търговия.
Трябва да запопна с това че хардиска (моя беше sata на някой модели знам че е с pata) трябва да се извади
Освен ако нямате стар dvd диск със сериен номер за него
Процедурата на кратко е следната
Диска се свързва с компютър и се отключва с програма zu.exe под чист ДОС аз използвах hirens boot cd
Карта се сваля предварително от Volvo Sensus (първата генерация)
В нея има файлове с разширение zz0,zz1 - те се преименуват на 001,002 и се сливат (merge)
Слети се в един файл готовия се преименува да е с окончание .kwi
Запазват се 4 файла от старата карта
Update.inf Dicvce56.kwi Twdvoice.kwi loading.kwi и папка asynth
Всичко останало се изтрива
Изкопирва се новото съдържание без папка asynth
С hex Editor се коригира hashlist.dat
В него се дописват crc32 сумите на 4 файла и се дописват липсващия файл
Подредени са по азбучен ред
Проверявате дали новите файлове .kwi имат същите Crc32
Накрая би следвало да изглежда така папката
photos.app.goo.gl/xLLCNe88yw5dn3sPA
А в колата така
photos.app.goo.gl/8WHiRgr6YSHf5ixh8
photos.app.goo.gl/4hH6nvnXqBFEhZex7
Поставяте обратно диска и всичко би трябвало да тръгне
Линкове за софт
Zu. Exe
ci4.googleusercontent.com/proxy/u6ru6Ez6...ication/x-msdownload
Hex editor
mh-nexus.de/en/hxd/
Карта
www.volvocars.com/bg/support/downloads/maps/download-maps
Избирате sensus 2010
Hj split използваме Merge
www.freebyte.net/download/hjsplit.zip
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- anplmat
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 6
- Харесвания: 2
искам да изкажа искрените си благодарности на колегата Presko - в сряда ми инсталира карта на БГ и сега се кефя на макс.
За целта ходих с Амперата до Русе и се оказа че колата изхарчи по-малко гориво от колкото ако бях тръгнал със Зафирата.
Подробно описание на епопеята до Русе със снимки и впечатления ще пиша в отделен пост.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.