Sidebar

21
Чет, Ное
× Място за всякакви Opel Ampera теми, коментари и мнения.

Моята Ампера

Преди 4 години 9 месеца #5912 от Mario62
Отговор от Mario62 по тема Моята Ампера
Още малко ъпдейт по темета със заключването на волана.
Само че този път освен обичайните надписи „service steering lock“ и „steering lock problem, turn wheel and try again“ се чуваше и продължително бръмчене на електромоторче… Изваждането на предпазителя P8 и после 3 минути без 12 волтов акумулатор не свърши работа… Изваждането на 800 лева и две седмици в Дженеръс докато пристигне ново устройство за заключване на волана реши проблема и този път се надявам да е окончателно! Защото се е наложило да преработят ел-инсталацията и куплунга за новия чарк, които е различен от оригиналния…
Естествено веднага разглобих старата кутийка - drive.google.com/file/d/1tiH_JBxchldPhQ1...q5u/view?usp=sharing
Вътре има платка, без нито един датчик за положението на палеца, който заключва волана.
drive.google.com/file/d/1VVBXtGze9vxjKyY...Qhh/view?usp=sharing
drive.google.com/file/d/1QbtWZNCSQeyXDEV...KHk/view?usp=sharing
drive.google.com/file/d/1na1USvFpbIkaZaH...Ugj/view?usp=sharing
Има само едно реле, което вероятно обръща посоката на въртене на електромоторчето (made in China) и някой следи за колко време реагира и кога се претоварва. Най-вероятно това реле (NEC Philipines) залепва от време навреме и това побърква компютъра. Крайния ефект при мен обаче е механичен – един алуминтиев чарк от който стърчи червяк се е отчупил безвъзвратно…
drive.google.com/file/d/1YZ9eu20NUtA03L7...yyl/view?usp=sharing
drive.google.com/file/d/1sONFv3QLrmQba97...JBX/view?usp=sharing
drive.google.com/file/d/18DJNB5aEOR63P7K...0Ww/view?usp=sharing
Надявам се новата различна кутийка, която са ми монтирали да е измислена по-умно… А за който не му се дават толкова пари вероятно ще си произведем такъв чарк, макар формата да е доста сложна и да има гнездо, в което е вграден магнит…
Между другото, ако някой знае как се прикачват по-лесно снимки да ме открехне...
Харесано от: sweeper, anplmat

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #6149 от Kiokushin
Отговор от Kiokushin по тема Моята Ампера
Здравейте много съм се запалил да си закупя шевролет волт. Може ли да ми кажете от къде е най-добре да бъде взет. Какво трябва да се съблюдава при закупуването. Дайте мнения за модела от 2012. Проблем ли е за батерията ако е на 200000км. Какви проблеми прави колата. Ще се радвам някой да даде повече информация от първа ръка, защото няма почти нищо за тях в България. Review има само на английски и руски основно.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #6150 от Kiokushin
Отговор от Kiokushin по тема Моята Ампера
Здравейте много съм се запалил да си закупя шевролет волт. Може ли да ми кажете от къде е най-добре да бъде взет. Какво трябва да се съблюдава при закупуването. Дайте мнения за модела от 2012. Проблем ли е за батерията ако е на 200000км. Какви проблеми прави колата. Ще се радвам някой да даде повече информация от първа ръка, защото няма почти нищо за тях в България. Review има само на английски и руски основно.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #6151 от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Моята Ампера
Аз пък имам 1 Волт за продаване на 168000км. Но има проблем с едната платка на батерията и затова не е обявен за продажба още.
Платката е поръчана и след 1-2 седмици ще е тук, но смяната ми е трудна. Трабва да се извади батерията, защото е точно върху нея.
Дженеръс Ауто не искат да пипат, а аз нямам подемник (или 10 крика), за да го направя сам.
Някой знае ли къде в София може да ми помогнат за сваляне на батерия за Волт? Ще го продам доста евтино, ако някой иска сам да го ремонтира или да ми помогне.

А в отговор на горния въпрос: Самите клетки на батерията издържат много, но платките на BMS-а, не толкова (не съм първия с такъв проблем). Батерията като цяло не е толкова скъпа, но смяната е трудна. Иначе аз до сега имах проблеми само с бензинови компоненти, това ми е първия проблем с тока.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #6152 от murry
Отговор от murry по тема Моята Ампера
Точно Дженеръс Ауто ми сваляха батерията на мен на волта (излишно, в последствие се оказа съвсем друг елементарен проблем). Става въпрос за сервиза им на България.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #6153 от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Моята Ампера
Преди колко време? От както не са официално Шевролет, ми отказват подобни неща. Но ако скоро са го правили, ще пробвам пак да ги навия, защото последно говорихме за смяна на цяла батерия, а не само 1 платка (въпреки, че процедурата е същата).
Имаш ли спомен и колко ти струва труда?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #6154 от murry
Отговор от murry по тема Моята Ампера
Януари тази година. При мен се оказа пропукан заряден порт, в който е влезла вода и е изгорял. Но преди това демонтираха батерията да гледат всичко друго, вкл. дебелите кабели към батерията и т.н.

Неприятно е, защото изолират целия сервиз за демонтирането на батерията - на бая метри от нея не трябва да има нищо по протокол. Поне така обясняваха - не съм виждал дали са я демонтирали наистина :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца - Преди 4 години 3 месеца #6155 от sweeper
Отговор от sweeper по тема Моята Ампера
Като гледам този тук
прави го в домашни условия и като знае как и какво, нещата не изглеждат толкова трудни. Успех на тези, които ще се решат да пробват.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #6156 от mindfreeze
Отговор от mindfreeze по тема Моята Ампера
Като е свалена батерията е лесно. Но не показва преди това как трябва да се вдига цялата кола и да се подпира батерията от долу.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 3 месеца #6157 от sweeper
Отговор от sweeper по тема Моята Ампера
Съжалявам, май съм объркал филмчето. Имаше някъде заснет целя процес.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 2 месеца #6158 от earendil
Отговор от earendil по тема Моята Ампера
Дженеръс са ужасни.. Хем арогантни хем не особено кадърни.. То със степ бай степ инструкции и баба знае..

Да чукна на дърво 180 х км и 8 години по-късно амперата е желязна.. С изключение на горното бъгче за заключването на волана.. Нищо друго не съм правил.. А едни тавпони на амортисьорите от по 20 лв.. Ама аз си я карам... Мъжката :)
здрава кола.. Май няма да я продавам.. Оставам я на майка ми като си взема мотика..

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 4 години 2 месеца #6170 от anplmat
Отговор от anplmat по тема Моята Ампера
Здравейте,
искам да благодаря на колегите за полезната информация в целия форум и по специално за проблема с "service steering lock". И на мен ми се появи вчера в гаража и се оправи по описанияния по горе начин.
Искам да питам някоя има ли наблюдение на колко време се появява, защото на мен за 2 години надписа е излизал 3-4 пъти но сега да първи път ми се налага рестарт с бушона? Питам защото и жената я кара и се притеснява са не и се случи някъде на нея?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 6 месеца #6321 от Mario62
Отговор от Mario62 по тема Моята Ампера
Ново предизвикателство...
"battery too cold plug in to warm"
Появява се вече 3-4 пъти. При това по два пъти последователно през 10 минути... А времето е топло!  И става даже на дълъг път след режим Маунтиин с 1/3 пълна батерия и затоплени антифризи от двигателя.
Оказа се, че Гугъл знае... Форуми за Chevy Volt бол на тази тема, но досега само разбрах, че вероятно е сензор за температура някъде из батериите... Не съм намерил "правилния" отговор, но си мисля: каквото и да е в батерията - сваляне на цялата му е майката!!! И дали се поема от 8 годишната гаранция?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 6 месеца #6322 от sweeper
Отговор от sweeper по тема Моята Ампера
Доста неприятно. Пиши, като говориш с Дженеръс как се развиват нещата. Дано ти се размине с по-лека процедура.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 4 месеца #6336 от kovat
Отговор от kovat по тема Моята Ампера
Здравейте, дойде и моят ред за съобщение"Service High Voltage System" . Отворих капака - в лявото /малко резервоарче / течноста беше под етикета./Понеже нямам налична охлаждаща течност както е посочено в предходните обяснения с една спринцовка прехвърлих от дясното в лявото течност до ниво над етикета.Нулирах грешките с LAUNCH .Ефект нула.Сега търся датчик за нивото на охлаждащата течност. Ще го сменя и него... После не знам.   Дженеръс ми сложно -трябва да карам колата в София и там да загубя цял работен ден минимум /което не мога да си позволя в момента/ . Моля ако някой е сменял датчика да ми даде номер или снимка на оригиналния . 
Прикачени файлове:

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 4 месеца - Преди 3 години 4 месеца #6338 от sweeper
Отговор от sweeper по тема Моята Ампера
Здравейте колега. Във вашия слуай все пак ще трябва да идете до Дженеръс за преинсталиране и ъпдейт на компютърни модули - 2 или 3 (както решат да ви таксуват там ;) Иначе май не става при паднало ниво на охладителната течност. А тя си е нормалния антифриз G12+ . На мен преди месец и половина пак ми се появи този надпис и светна аварийната лампа на таблото. Без да има проблем с нивото на охлаждащата течност. При диагностика с iCarsoft ми маркира проблем с датчика за ниво на охладителната течност. Обикновено в такива случаи проблемът е кабела на датчика - проверих, при мен беше здрав и без повреди. За това отидох в Дженеръс. След 2 часа ми съобщиха, че трябва да сменят датчика, казанчето за охладителна течност, щото датчика вървял с него и да преинсталират 3 модула - закръглиха сметката на 670лв. При плахия ми опит за уточняване, че батерията и електрическата система на колата ми са в гаранция, ми отговориха, че това важало само за батерията.Оставих им 100лв капаро за доставка на частите и обещаха да се обадят като дойдат. Колата ми беше изкарана на паркинга за клиенти и като я активирах - О, чудо! Няма светеща лампа, няма и аварийни съобщения! На първата попаднала ми зарядна станция я изпробвах - зарежда си нормално. И до сега си работи безпроблемно. На третата седмица ми се обадиха, че са доставили датчика и казанчето, но им отказах щото колата си е наред.
А моето обяснение за чудото е, че техния специалист по Амперите го е заглождила съвестта и ми е изтрил грешките с техния софтуер, което е било и същината на проблема. Ако ми се случи пак, мисля вече да се пробвам с моята диагностика да го оправя. Но вас все пак ви съветвам да си уговорите час и да идете в сервиза на бул.България - до възела за Бояна.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 4 месеца #6340 от Shoni{Румен Минчев}
Отговор от Shoni{Румен Минчев} по тема Моята Ампера
Измери си първо датчика дали е изправен.Извади кабела - натискаш леко нагоре, има една пластинка(контра) откъм радиатора-дърпаш леко напред и надолу. Измерваш с мултицет съпротивлението на датчика - трябва да е 24 кОма, ако е толкова е изправен. След това може да измериш и кабела, при включено захранване на колата трябва да е около 5 V.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 4 месеца #6341 от kovat
Отговор от kovat по тема Моята Ампера
Привет,
Кабела о ОК-4,96V при запален мотор.
С датчика- имам проблем . Не мога да стигна до него с пробниците на мултицета.Явно иска нейде от долу да се бърка. Пък и явно ръцете са ми дебели...Изподрах се и ТЦ....
Поръчал съм нов датчик-офертата която имем е:
Датчик за ниво - 62,93 лв. за клиент – 6/8 р. дни за доставка.
Охладителна течност за батерията - 2 литра (готов за наливане) -23,93 лв. за клиент – 1/2 дни за доставка.
Охладителна течност за батерията - 5 литра (готов за наливане) -47,24 лв. за клиент – 1/2 дни за доставка.

Предполагам че за да го подменя трябва да изпразня 2-те казанчета и да го сваля -може би

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 4 месеца #6342 от Mario62
Отговор от Mario62 по тема Моята Ампера
Продължението на "battery too cold plug in to warm"...
Ходих в сервиза на Дженерас на бул, България (София) и ме приеха за целия ден, прегледаха и окачване и т.н.
Вечерта отидох да я взема и се оказа, че съм отишъл два (2) дни преди края на гаранцията!!! Да отчели са грешка и във фактурата имаше трети ред "Батерия - 0 лева" освен долятия антифриз 2 литра... Казаха, че ще отправят запитване към Опел, но си влиза в срока на гаранцията... Чудесно викам си и чакам да ми се обадят за резултат от запитването. Мина доста време и се обадих по повод на предстоящото ежегодно ЕкоРали България и междудругото да попитам има ли отговор за батерията. Оказа се, че пак аз не съм разбрал и те ме чакали да видя ще я има ли пак тая грешка....... Добре де има я! "Ами докарайте я пак. Може и веднага". Обръщам от пътя и я карам в сервиза! Вечерта ми я върнаха "препрограмирана" и сега карам и гледам дали пак Че се поЯви наднисО. Е сигурен съм, че няма да се появи, докато не изгори следващия сензор, защото по форумите прочетох, че това правят хората, когато им изтече гаранцията, за да не свалят батерия... иначе платката била ефтина. А на Chevy Volt в щатите са им сменяли батериите в гаранция, но няма гаранция дали ще е нова или ако има reconditioned ти слагат такава. Иначе не се оплаквам - моята е на 68386 км (днес ;-)) и в добро състояние. Надявам се да не се подпали точно клетката, на която софта и е шунтирал сензора... Та така...

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 3 години 3 месеца #6348 от kovat
Отговор от kovat по тема Моята Ампера
Продължение на "Service High Voltage System" -Долях течност (50/50 с дейонизирана вода ) , смених датчика /който както и стария дава 24,7 килоома / ,трих си грешката с Torque с телефона и ТЦ.....Сиди си тъпата грешка.Май ще пращам жената да ходи до Дженеръс. Колкото и да няма време. Няма ли кой да я препрограмира нейде близо до Пловдив?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.