Сряда, 20 Април 2011 14:18

Реалност ли е вече евтиният водород?

От
BMW с водородна енергия

От сравнително скоро време започнахме да се вълнуваме от хибридните технологии. Колите с такова задвижване са с по-икономичен разход, замърсяват по-малко околната среда, а и не се нуждаят от електричество за зареждането на ел-мотора си.

Изглежда така, сякаш с течение на времето горивните клетки стават все по-малко необходими. Заместването им е лесно, резултатите са положителни, има насока за развитие. Нещо повече-хибридите се развиха, появи се алтернатива с изцяло електрически мотор. Разбира се, няма как да изолираме - на този етап - двигателите с горивни клетки, те също имат своето развитие и еволюция. Приложението им е огромно, а цените на горивата отдавна стимулират учени и ентусиасти да търсят алтернативни "горивни" решения.

Един от най-примамливите варианти е "зеленият", чист водород; дори автогиганти като BMW имат разработка на базата на 7-ма серия - луксозна мощна лимузина, задвижвана от водород. По една или друга причина, сектора се развива слабо...до сега.

От научно-изследователски институт в Лозана, Швейцария, идва новината: при провеждане на стандартни опити и изследвания, екип от учени "случайно" прави фундаментално откритие. "Открихме нови катализатори, които дават възможност за производството на водород от вода със стайна температура, без използването на познатите - платина или огромно количество енергия. Резултатът е евтин и ефективен метод, за получаване на водород" - заявява професор Ксил Ху от института.

схема на получаване на водород от вода

Макар че, за науката това все още е не напълно обяснимо и има още за проучване, се разкрива възможност за още по-евтина и голяма ефективност. Това откритие-нови горивни клетки, които ползват по-малко платина в сравнение с конвенционалните и възможността за автомобилите да се захранват с водород е на път да се превърне в неоспорима реалност.

хидрогенен мотор на превозно средство

hybridcarblog.com ; eCars.bg

Прочетено 3002 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 23:25
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.