Още един зареждаем хибрид от Мюнхен - този път BMW i8 Spyder
От JACtestСлед представянето на BMW i3 и BMW i8 купе концепциите по време на Автосалон Франкфурт 2011, макар моделите да са на две години от пазарната си реализация, BMW представи допълнителен "i" модел: BMW i8 Concept Spyder. Както и своя събрат с твърд покрив, BMW i8 Concept Spyder е зареждаем хибрид с eDrive задвижваща система – 96 кВ (131 кс) електромотор за предните колела, който работи в тандем с TwinPower турбо три-цилиндров бензинов двигател с мощност 164 кВ (223 кс) за задната ос. И двата агрегата са разработка на BMW и генерират обща мощност от 260 кВ (354 кс) с пиков въртящ момент от 550 Нм. BMW i8 Concept Spyder ускорява от 0-100 км/ч за пет секунди, а максималната скорост е ограничена електронно до 250 км/ч. Какъв е разходът на гориво на BMW i8 Spyder? И тук няма разлика с първоначално представения i8 – три литра на сто километра по европейския тестов цикъл...
Батерията на BMW i8 Spyder моде да се зареди от обикновен контакт за по-малко от два часа и е разположена в тунела между предната и задната ос, където при конвенционалните коли минава изпускателната система и/или карданния вал. С този и други спестяващи пространство компоненти от задвижващата система и окачването, спортното купе получава 50:50 разпределение на тежестта, изключително важно за перфектно динамично шофиране.
Ако сте чели статията за i8 купе, вече се досещата, че и BMW i8 Concept Spyder ще може да покрива до 30 километра на електроенергия, а при нужда високоволтов алтернатор, закачен за бензиновия двигател, ще генерира допълнителна енергия за съхранение в батерията. С тази функция за удължение на пробега в движение i8 ще може да изминава по-големи разстояние между два цикъла на зареждане.
Задвижващата система на BMW i8 Concept Spyder може да подава мощност към предните, задните или общо четирите колела едновременно. Електронната система за интелигентен контрол се грижи за избора на най-подходящо задвижване в зависимост от ситуацията. На контролния дисплей се вижда текущия режим на задвижване с информация за работата на двете системи (електрическа и бензинова). Електрониката се грижи и за максимално улавяне на енергия при спиране или движение по инерция.
Все пак, между двата i8 варианта има разлика. В сравнение с оригиналния BMW i8 Concept, Spyder версията има малко по-къса колесна база и съответно по-малка обща дължина. Както и при купето, откритият Spyder е изграден върху LifeDrive архитектура – съвкупност от независими функционални устройства. Например, Life модулът от пластмаса усилена с карбонови нишки {tooltip}CFRP{end-link}Carbon Fiber Reinforced Plastic{end-tooltip} способства за изключително ниско тегло на купето, докато Drive модулите – изработени от алуминиеви компоненти – събират всички системи, ангажирани с движението, като шасито, задвижващата и защитната системи.
Комуникации и свързаност
В BMW i ще разполагаме с нови системи за допълнителна сигурност и комфорт, като оборудвана с камери система за предупреждение за сблъсък, както паркинг и трафик асистенти. BMW i (всъщност BMW i е подмарка на основната и затова се изписва така) разработва и други функции за свързаност, които ще ни осигуряват връзка с колите и когато сме извън тях. Дистанционните функции чрез приложения за смарт телефони ще ни помагат да намираме колите си на големи паркинги, да зареждаме батериите в предварително настроено време и да се информираме за статуса на различни системи. Как точно? Ако, например, сте включили дистанционно климатика, преди да се качите ще може да получите информация за вътрешната температура или пък вечер да синхронизирате автоматично календара с мобилния си телефон. Системата регистрира предстоящите срещи и при включване в електрическата мрежа зарежда батерията, за да е пълна за сутрешното потегляне.
Хм, човек да се чуди коли ли ще караме или мобилни телефони...
[От: Green Car Congress]