Петък, 17 Юни 2011 09:00

Преоткриване на презареждаемите батерии за електромобили

От
Батериите за електромобили са все още тежки и обемни

Екип на Университета в Лестър стартира разработката на нов тип устойчива цинк-базиранa акумулаторна батерия, за електрически превозни средства (EV) и хибридни електромобили.

Изследователският проект на PolyZion за € 3,500,000 се финансира по Седма рамкова програма на ЕС и събира изследователски организации от световна класав в изследването на йонни течности, провеждане на пластмаси, отлагане на цинк, импулсно таксуване и батерии...

В момента масово се използват оловно-киселинни, никел метал хидридни и литиево-йонни презареждащи се батерии в електрически превозни средства, които имат технологични, икономически и екологични ограничения, в допълнение към късите съединения, на които са податливи. С прогнозите, че бързото нарастване на глобалния пазар за електрически коли и хибридни електрически превозни средства се очаква да бъде над $ 2 милиарда до 2015 г. има добри перспективи за развитие на нови технологии при батериите.

Следдипломна работа на изследователя от Катедрата по химия, Клер Фулартън е фокусирана върху дизайна, производството и свойствата на един нов прототип батерия, която ще предложи подобрена производителност, безопасност и екологична устойчивост.

"Това изследване е свързано с развитието на нов клас бързи акумулаторни батерии на базата на цинк-пластмаса система, включваща нов, евтин и екологично устойчиво разтворител", пояснява г-ца Фулартън.

"Този подход се налага от проблемите, свързани с бензинови и дизелови превозни средства, като например въздействието върху околната среда, растящите цени на горивата, на застрашителния недостиг на петрол и ограниченията при батериите за електромобили".

Проектът съчетава свойства като ниска цена, нечувствителност към въздух и влага и екологично устойчив клас на електролити (йонни течности), заедно с нано-структурирани депозити, цинк и нови ултра-бързо зареждащи проводникови полимери.

Няколко малки и средни предприятия както и по-големи индустриални партньори с опит в развитието на технологиите и специализирани материали си сътрудничат по проекта, с помощта на производствен опит при батериите и с най-модерни съоръжения за тестване.

Упражняващият контрол по проекта лектор във Физикохимичния факултет, д-р Карл Райдер добавя:

"Това е вълнуващ нов проект, насочен към проучване и разработване на нови технологии за съхранение на енергия за една гама от приложения, с основен фокус върху електрическите превозни средства. Проблемът с много електрически коли е, че технологиите правят батерията доста тежка и с нужда от често презареждане. По-нови технологии като литиево-йонните са много добри, но са доста скъпи и са съпътствани от сериозни опасения за безопасността с податливост на запалване при удар!

"Нашата работа е насочена към развитие на вълнуваща и напълно нова батерийна технология, която е лека и устойчива, щадяща околна среда, както и ефективна и безопасна."

Институциите и организациите, участващи в проекта са: Университета на Лестър, C-Tech Иновации, Фондация CIDETEC, Selaya Emparanza Y Galdos SA (Cegasa), Университета в Порто, KEMA Nederland BV, AE Favorsky Иркутск Институт по химия, Institute de Recherche Hydro-Qu?bec, Rescoll.

Това изследване е представено на фестивала на следдипломни изследвания в четвъртък, 16 юни. Годишният един ден за изложба на следдипломни изследвания предлага на организациите и на широката общественост възможността да се срещнат със следващото поколение новатори и най-съвременни изследователи.

Прочетено 2139 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 17:10
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.