Понеделник, 10 Октомври 2011 11:01

Как да намалим цените на електромобилните батерии

От
Контрол при производството на батерията на Chevrolet Volt

Според Албърт Лам от Detroit Electric, батериите представляват около 54% от производствените разходи за една електрическа кола, 26% отиват за задвижващата система и останалите 20% се изразходват за производството на купето. Накратко, тези стойности насочват Лам към разработката на три потенциални стратегии за намаляване на разходите: намаляване на цените на батериите, намаляване на цената за производство на всяка кола и намаляване на разходите, свързани с инфраструктура, които се добавят към цените на електромобилите...

Намаляване на разходите за батерии

Тази цел може да се постигне по два начина:

  • Технологични подобрения или нови технологии: ако бъдат разработени по-добри технологии, цените на батериите ще падна, а животът им може да се удължи.
  • Производство в големи обеми
За да се постигне целта от 70% намаляване на разходите, доставчиците на батерии, автопроизводителите и енергийните компании трябва да си сътрудничат планират и да планирате циклите предварително, защото всички аспекти на жизнения цикъл на батериите да бъдат включени в общата сметка.

Намаляване на производствените разходи

Автопроизводителите могат да се справят с намаляване на разходите за производство на електромобили по три начина:
  • Стандартизация: с избор на внедряване клетка на определено ниво, обемът на производството може да се увеличи, а разходите да намалеят.
  • Дизайн и технологии: аеродинамика, тегло, съпротивление при въртене и управление на енергия са все фактори, които влияят на пробега на електрическите коли и ключов момент е избирането на технология и размер на батериите. Впоследствие тези фактори могат да повлияят на средствата, инвестирани в разработка и производство на батерии.
  • Стратегия за остатъци и повторна употреба: вторият живот на стационарно приложение включва три аспекта за намаляване на разходите. Тези стратегии се използват в тандем с технологии като тези във възобновяемия сектор (вятър и слънце); те са по-ефективни, по-надеждни оперативно и по-евтини - съответно само 15 лв за 20 кВ/месец и 7.5 лв за 10 кВ/месец. След това идва използването на разпределителни телеком възли и резервни компютърни захранвания. Този подход има предимството да е изключително надежден, с дълъг живот и намалени разходи за поддръжка и замяна.

Инфраструктури

И накрая, трябва да се търсят начини на по-евтина съпътстваща електромобилна инфраструктура:
  • Нови бизнес модели: нови подходи са, например, лизинговане на батериите отделно от електрическите коли или таксуване на потреблението (като про мобилните телефони). Петгодишна гаранция с обратно изкупуване и остатъчна стойност може също да намалят разходите за батерии.
  • Зареждане и V2G инфраструктура: включва намаляването на размера на батериите, което от своя страна зависи от броя ня зарядните станции, наличието на бързи зарядни устройства и и {tooltip}V2G{end-link}Vehicle to grid{end-tooltip} комуникация, чрез която може да печелим с отдаване на енергия към мрежата.

[Източник: cars21]

Прочетено 1712 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 10:09
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.