Батерии (70)
Според BYD, бързото зареждане не съсипва батерията
От Мартин ХаджистойковЕдна година измина, откакто BYD пусна в експлоатация 50 изцяло електрически e6 кросоувъри за Pengcheng Electric Taxi Company. За да отбележи събитието, автопроизводителят съобщи, че режима за бързото зареждане на колите не е повлиял на поведението на техните литиево-желязно-фосфатни (LiFePO4) батерии.
Батерии за електрически возила от нов, гигантски завод
От Стефан НиколовВ края на миналата седмица, в Ал Джазира Ал Хамра, Обединените Aрабски Eмирства, беше открито промишлено предприятие на Eternity Technologies за производството на батерии.
SmartBatt – по-евтини и леки батерии за електромобили
От Маргарита НиколоваПроект за намаляване на размера, теглото и цената на батериите за електромобили и хибриди получи средства за проучване и развитие от ЕС.
Учени от Морската изследователска лаборатория на САЩ ни представят доказателство за постижимо разработване на нови и леки устройства за съхраняване на енергия с помощта на не-летливи, термично стабилни йонни флуиди. Вместо киселинни електролити, екипът е използвал течни йони за създаване на солиден полимерен електролит, композиран от течни йони и поливинилен алкохол, за разработката на нов тип батерии с разряден волтаж в диапазона до 1.8 волта.
Веднага започваме с уговорката, че за момента това е най-скъпият вариант на окомплектоване за електромобил - с литиево-йонна батерия (Li-ion). Като съотношение с оловно-цинковата например, цената е 2:1. Това е не случайно, а тук ще се опитаме да изтъкнем основните плюсове на модерната, съвременна и все по-налагаща се сред автопроизводителите литиево-йонна батерия.