Компоненти (212)
Това е архив на предишната ни категория Компоненти – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Бързото зареждане на BMW i3 и VW e-Golf може да e и само 5-10 мин.
От Мартин Хаджистойков
Първата ни асоциация с CCS, поне в София, е със City Center Sofia, но в света на електромобилите това означава Combined Charging System. Така, въпросната бърза зарядна станция на ABB на име Terra 53 C е първата от серия DC зарядни станции, които поддържат новия CCS стандарт за комбинирано зареждане. Доставките на Terra 53 C започват от лятото из Европа, а комбинирано означава само един конектор и за бързо, и за бавно зареждане...
Направи си сам: кабел за битово зареждане на Renault ZOE
От Мартин Хаджистойков
Официалната причина Renault ZOE да се предлага само със специален заряден кабел е, че този за зареждане от обикновен контакт не е преминал успешно тестовете преди пазарната реализация на модела. За да зареждаш ZOE сега, трябва да си купиш стенно зарядно устройство от компанията за €600. Дали нещо не е минало тестове не знаем, но като компанията не осигурява, ето че хората си направиха ZOE заряден кабел сами...
Мотор във всяко колело – това е 4х1 при електромобилите
От Стефан Николов
С четири електромотора си е баш 4х4, но за по-интересно използваме нашето ново 4х1 – това е определението ни за електромобил с електромотор във всяко колело. Освен невероятната мощност, тази технология освобождава и повече място, за още по-ефективно използване на пространството. И вече е патентована (тази на Evans Electric) – въпрос на време е да намери място в нови електромобили...
Солидна батерия за електромобил, в буквалния смисъл
От Мартин Хаджистойков
Една от тях е Toyota, която наложи в съвременния свят понятие хибрид със своя Prius, но така и не прояви кой знае какъв интерес към литиево-йонната технология. Тя намери място в (зареждаемия вариант на) най-популярния в света хибрид чак през 2012 г., но само за да осигурява пробег до двайсетина километра на ток. Така, точно заради ограничените възможности на литиево-йонните батерии, Toyota има друг план и той е да ги замени няколко пъти по-мощните солидни батерии...

Да ги направим всички зарядни станции и електромобили да си говорят на един език!
Не зная дали ви прави впечатление и на вас, че в последно време автопроизводители бая започнаха да се кооперират, особено в "зелени" проекти. Дали е нещо, свързано с глобализацията, може би, но в последните седмици (първите за 2013-та всъщност) направо се превърна в тенденция. Направо изумително е да гледаш как яростни конкуренти се снимат усмихнати след полагане на подписи под споразумения, при това дори по няколко (конкурента). Съвсем пресни примери са такива като BMW-Toyota "кооперацията" в посока горивни клетки или пък Daimler/Renault/Nissan/Ford "сбирката" по същата тема. Ето и едно такова "комбо" специално за електромобилите – споразумение между множество топ компании за "побратимяване" на всички марки и модели електромобили и електро колонки...