Дамски ли са 'зелените' коли? Виновни са рекламите!
От Маргарита НиколоваСпоред едно скорошно изследване, може да се наложи компаниите предлагащи "зелени" изделия да променят своите маркетингови стратегии. OgilvyEarth, консултантска група, специализирана в устойчивостта, току-що огласи резултатите от изследването си, наречено "Зелена" основа: Устойчиво развитие от ниша към сектор".
Оказва се, че 82 процента от американците възнамеряват да бъдат по-екологичносъобразни в начина си на живот, но само 16% действително го правят, оформяйки нещо, което ОgilvyEarth нарича "Green Gap". Интересното е, че една от причините за разликата е, че голяма част от запитаните при проучването - 82%, за да бъдем точни, смятат, че дейностите и продуктите, които насърчават устойчивото развитие са много женствени. Между другото, ние сме по-склонни да "отбелязваме" как жени ползват рециклиращи се бутилки за вода, еко-пазарски чанти и може би дори шофират "дружелюбни" към околната среда еко коли.
Може би виновни са рекламодателите. Рекламата на Toyota - "Хармония", в която деца облечени като елементи на природата се люлеят от вятъра, предизвикан от преминаването на Prius или тази на Nissan - в която полярна мечка прегръща шофьор на Leaf - може да дoстигне до сърцето, но не е точно това, с което традиционно се отправя призив към хората.
Грейсън Бенет, директор "Стратегическо планиране" на Ogilvy & Mather, заяви:
Изследването дава яснота за това, как маркетингово е подходено напълно погрешно от онези, които предлагат "зелени" коли и продукти въобще. В момента се опитваме да стимулираме масово движение с пазарна ниша. Настъпи момент, в който всички сме съгласни, че "нормално" не е нито мръсна дума, нито един досадна стратегия. "Нормално" е основа, "нормално" има популярност и най-вече - нормално е ключът към устойчиво развитие.
Източник: OgilvyEarth