Magnolia Special - роудстър с алтернативно гориво
От Мартин ХаджистойковОтново Джей Лено 'гостува' при нас, като фен на колите и колекционер (имал втора работа, чуваме), но сега не с лична придобивка, а посвещавайки един епизод от шоуто Jay Lano's Garage на забележителния ръчно изработен роудстър "Magnolia Special", захранван с... природен газ.
Въпросната кола е изцяло ръчно изработена, в ретро стил на състезателна кола от тридесетте години на миналия век, но е задвижвана от алтернативно гориво. Неин дизайнер (и луд човек) е Дж.Т. Несбит от Ню Орлиънс, САЩ. Както нашият колега от High Gear Media (HGM) Курт Ернст казва: "Несбит е наш тип луд."
След изработването на колата, производителят предприема пътуване от Ню Йорк до Лос Анджелис, на разстояние повече от 2,500 мили (около 4,000 км), изминавайки го за 89 часа. Това включва студена нощ край лагерен огън и доста време (24 часа) прекарано в чакане на отваряне на газ-станции в Северна Каролина, с по-странно работно време...
Колата, казахме, е изцяло ръчно изработена, голяма част от самия Несбит - като например ламаринените калници в британски стил и много други детайли, взаимствани от всевъзможни елементи.
Двигателната сила на Magnolia Special е осигурена от 4.2-литров редови, шест-цилиндров двигател на Jaguar, който е модифициран за работа с метан ({tooltip}CNG{end-link}Compressed Natural Gas{end-tooltip}). Той се съхранява компресирано от общо пет резервоара, осигуряващи му пробег от около 1,000 км.
Автомобилът е регистриран и с право на движение, а въпреки ретро вида си, има напълно модерни спирачки, фарове/стопове и въобще - всичко останало. Несбит казва, че колата работи безупречно, като до момента е изминал повече от 12,000 км.
Изисква се особено внимание при планирането на маршрут обаче, алармира дизайнерът. Има по-малко от 1,000 станции за природен газ на територията на Щатите с осигурен публичен достъп, така че, дори при гарантиран доста голям пробег, американците трябва да си имат едно на ум.
Виж шоуто на Magnolia Special.