Фериботът, за който писахме подробно след построяването през 2013 г., изразходва само 150 кВтч електроенергия на курс, колкото средно норвежко домакинство за три дни (източник https://www.ssb.no/en/husenergi/). Конструиран е съвместно с корабостроителницата Fjellstrand, като Siemens предоставя цялата електрическа задвижваща система и зарядни станции с литиево-йонни батерии, които се зареждат от хидро мощности...
Блогове за електромобили
Първият безжичен електромотор в колело на електромобил
Моторите, които се вграждат в колелата (или още главинни електромотори), задвижват директно електромобила, без нужда от трансмисия или валове...
Над 20 места за безжично зареждане в Швеция
В Швеция обявиха програма, по която ще бъдат монтирани и тествани над 20 Evatran PLUGLESS системи за безжично зареждане на електромобили в Стокхолм, Упсала и Готенбург...
Това може да приближи безжичното зареждане за електромобили
Кои са BRUSA и кои WiTricity и какво значение има това за нашите електромобилни интереси? Да кажем, че това са две големи компании снабдяващи автопроизводителите с компоненти, които те вграждат в своите електромобили...
До 2020 г. масово с до 3.7 кВт бордови зарядни
Все още повечето електромобили (с малки изключения) са оборудвани с 3 до 3.7 кВт бордови зарядни устройства. Това означава, че зареждането от стандартен ел. контакт отнема средно 6 часа. От година и половина насам Nissan LEAF, например, се предлага и с двойно по-мощно 6.6 кВт зарядно, но според анализ на Frost & Sullivan зарядните с до 3.7 кВт мощност (и съответно бавното зареждане) ще продължат да доминират (около 60%) дори през 2020 г...