Едва ли някой си мисли, че Марк Ройс, президентът на GM за Северна Америка е фен на основния противник на фирмения Chevrolet Volt - Nissan Leaf.
Но в скорошно интервю с Nashville Business Journal, човекът, отговарящ за GM Performance Division пренесе своята неприязън на изцяло ново ниво...
Ройс е толкова брутален в изказванията си, че започнахме да се чудим дали у нея не се появява някакъв страх от японския конкурент на Volt.
По думите му, Leaf е кола с "еднократна цел" и той не би я използвал дори да закара децата си на училище. Следват още тежки думи за Nissan Leaf и неговия (официално обявен от Агенцията за защита на околната среда на САЩ) пробег от 117 км.
Leaf 2011 "има ограничен пробег и изисква инфраструктура за зареждане, докато Volt е истински електромобил с удължен пробег", заявява Ройс.
"Volt спокойно може да ви е единствената кола. Но с Leaf по-добре е да живеете в определен обхват. Това е много различен пазар, много различна кола и тотално различни шофьори".
Ройс обаче не спира до тук, поставяйки под въпрос тези официално обявени 117 км пробег за Nissan Leaf 2011 и липсата на бензинов генератор за осигуряване на резервна електроенергия.
"Не съм убеден, че бих дал на някое от трите ми деца да кара Leaf" възкликва Ройс. "Ами ако не могат да презаредят? Ако идат на училище и там няма с какво да го заредят?"
Звучи сякаш Ройс не може да зарежда вкъщи или децата му пътуват мноооого много дълго до училище и обратно.
Всъщност кои са тези деца, които учат на повече от 50 км от дома?!? Leaf покрива и това в двете посоки.
Да, едва ли много родители биха кихнали $32,750, колкото струва Leaf за неопитните си в шофирането деца и то за пътуване до училище. Всъщност, високоплатените шефове в GM са различни.
Тези странни примери за пътуване до училище, в комбинация с последните данни за продажбите ни карат да се чудим дали пък Ройс не е уплашен от необичайния конкурент на Volt.
Ройс казва пред Nashville Business Journal също и че Volt и Leaf всъщност не са конкуренти и тук сме абсолютно съгласни. На пазара двете коли са съвсем различни.
На все още новия пазар на електромобилите нещата не са толкова типични и двете коли се превръщат в яростни съперници, просто защото са единствените две масови електрически коли, които може да си купите днес, макар и все още не в България.
Всъщност, понеже и двете коли излязоха на пазара миналия декември, цифрите за продажбите са постоянно под лупа.
Миналия месец, за първи път от старта на продажбите си, Leaf задмина Volt въпреки закъсненията в доставките на Nissan, разрушителното земетресение и последвалите проблеми в снабдителската мрежа.
Дали Ройс е леко притеснен от печелещият популярност Nissan? Или просто си говори ей така да се намира на приказка "по детройтски"??
Кажете ни какво мислите с вашия коментар.
[Източник: allcarselectric]