Електромобилите още не са дошли, но може да не им трябват батерии
От JACtestДори да не сте особено запознати с електромобилите, бихте се досетили за вариантите за тяхното задвижване. Настоящото поколение от електро коли все още страда от ограничен пробег на батериите и електромобилите далече не са масово разпространени и ето че някои хора вече мислят за елиминиране на същите тези батерии. Масахиро Ханазава от Toyota Central R&D Labs и Такаши Охира от Toyohashi University of Technology предлагат новаторска концепция, природосъобразно предложение за захранване на електромобили за изминаване на неограничени разстояния! Двамата изследователи следват концепцията на електрическата железопътна мрежа, при която локомотивите се задвижват, получавайки електроенергия от минаващите над тях жици. Съответно, по подобен начин, те ра разработили новаторска идея за защитено захранване на коли на пътя...
Високоскоростни инвертори се използват за преобразуване на енергия, течаща по силови кабели в радио честотна (RF). Тези инвертори са вградени по протежение на пътните платна. След това RF волтажът се предава на вградени под повърхността балансирани метални релси и достига до електромобила чрез електрическо съпротивление, развито между метала и стоманената тел в гумите в гумите на колите. Такава концепция има супер потенциала да бъде приложена при стандартно задвижваните с батерии електрически коли с техния ограничен пробег. В допълнение, дългото време за презареждане, големите разходи по батериите и високото им тегло, са достатъчна причина тази новаторска идея да вдъхне надежда за бъдещия пазар на електромобилите.
Концепцията на Масахиро и Такаши осигурява не само алтернатива на колите с двигателите с вътрешно горене, но представлява и зелен подход, който може да осигури високо ниво на енергийна ефективност, без генериране на вредни емисии, заедно с възможността за регенериране на мощност от кинетична енергия при ниски скорости. Концепцията намалява и шума на колите, а освен това електромоторите могат да работят и при ниски температури. В допълнение към всичките тези неща, изследователите са изготвили доклади за изпълнимост, с цел да проверят приложимостта на своята идея. Направени са експерименти, при които в гума и в под са вградени метални плочи, след което върху гумата е поставена друга плоча. Електрическият импеданс, измерен между двете плочи, показва, че съпротивлението е линейно зависимо от RF с параметри 2000-j700 ома при 1 MHz. За да изравнят това, двамата изследователи разработват и прилагат верига от реактивно съпротивление от 50 ома, като стандартния импеданс (пълно съпротивление) на RF трансмисията. Цялата тази система осигурява висока ефективност на прехвърляне с под 1dB загуби.
Така, дори такива експерименти при ниска мощност показват, че енергийният трансфер през пътя за задвижване на коли е осъществим. Ами с високо енергиен трансфер по магистралите? Всичките ви проблеми с батерии отпадат. Трябва ви само малка батерия, за да стигате до магистралата, където пробегът е неограничен.
Е, за тази цел са нужни магистрали... и тяхното преоборудване.
[Източник: Toyohashi University of Technology]