Brutus 2.0 – мотоциклет на ток, идеален за лятото на Слънчев бряг
От JACtestКъм момента, у нас (и не само), 'ревящ' и 'трещящ' звук от ауспуха на мотоциклета се приема особено възторжено от мото-съсловието. Мощното форсиране - нужно или не - показва способностите на двигателя или пък подобренията, направени от рокера. Факт е, че любовта към мотора е до живот и който се е качвал някога и е почувствал характерната тръпка, остава завинаги верен на тази страст. Дори да спре да кара след време, мотористът носи духа в себе си...
Е, след тия прочувствени слова, само си представете мотоциклет, който също има мощна осанка, но съвременна технология, лек ретро-елемент във визията и плюс всичко, се движи на ток! Няма го ревящият звук, но е модерен, еко и с убийствено ускорение. Освен това, изглежда като возило на наемен убиец, така че 'лошите момчета' няма да се срамуват да го яхнат. Родом е от Америка и са го кръстили с бруталното и никак-не-електрическо име Brutus.
Оборудван е с 5-степенна скоростна кутия, както и редица електрически, механични и козметични промени, спрямо първата версия. Внимание заслуважа стъклената тръба на десния борд, в която е вграден интерфейс Hairball, за охлажданият с течност (не вода) контролер Zilla.
Преди да преброим до 5, Brutus вече се движи със сто, а като се има предвид, че този звяр тежи над 250 кг, това е впечатляващо. Допускаме, че бързината може да се увеличи, тъй като прототипът се 'придържа' близо до производствения вариант, а тепърва ще се намалява теглото, ще се коригира електрониката... Максимална скорост все още не е засичана, но според Крис Бел (човекът зад Brutus) лесно ще се преодоляват 150 км в час.
Следва нещо доста важно, а именно - спирането на електрическия мотоциклет. Двата ротора отпред са оборудвани с по 6-бутални челюсти всеки, докато задното колело е 'снаряжено' с чифт скоби, които са индивидуално контролирани - една от кормилото (с лоста за спирачката) и друга - с традиционен крачен педал. Ел-мотоциклетът още е в разработка, но вече нямаме търпение да го видим... а и съпоставим с бензиновите му конкуренти! На вид е трудно различим от тях, с агресивен дизайн и характерен силует, дори опитно око не би заподозряло, че Brutus се движи с батерия. Като стана дума - тя е между 4 и 5 кВтч, литиево-йонна, и ще се зарежда напълно за по-малко от два часа.
Можем само да съжаляваме, че за момента това е само прототип, макар Бел да твърди, че още тази година може да стартира серийно производство на Brutus. Дано е така и електрическия мотоциклет дойде до Европа и България, защото този 'красавец' може да послужи като междинно звено в прехода от бензинов към електрически мотор, при мотоциклетите.
eCars.bg