Причината да се интересуваме от цената на Nissan LEAF в Германия и съответно да занимаваме и вас с тази информация е, че очакваме тя да бъде някакъв индикатор за цената на електрическата кола на Nissan, когато продажбите й започнат и у нас, макар че това е по-вероятно да стартира от следващата година. Германия е източник на огромно количество коли за българския пазар и въпреки че едва ли някой ще хукне да си купува LEAF преди моделът да влезе официално в България, не е изключено това да се случи. Късното навлизане на електрическите коли в Германия пък донякъде се дължи на факта, че там не се предлагат стимули за покупка на електромобил, както във Франция и Англия, например...
Продажбите на LEAF стартираха още през декември 2010 г. в САЩ и Япония, а през изминалата 2011-та моделът беше представен официално в над десет европейски държави. С максимален показател от пет звезди LEAF стана първата електрическа кола с такъв резултат на краш тестовете на Euro NCAP и за да е 'пълна кошницата', в следващите три години Nissan ще дава допълнителна петгодишна гаранция на всички електронни компоненти.
Nissan LEAF стандартно оборудване |
---|
6 въздушни възглавници |
Навигационна система със сензорен екран и задна камера |
Електронна стабилизираща програма ({tooltip}ESP{end-link}Electronic Stability Program{end-tooltip}) |
ABS спирачна система плюс спирачен асистент |
Светодиодни (LED) фарове |
Автоматичен климатик |
Централно заключване с дистанционно упраление и интелигентен ключ |
Електрически отопляеми и сгъваеми външни огледала |
Предни и задни електрически стъкла |
Досега не сме писали за това, но ето сега малко повече за стандартното оборудване на модела, който от тази година вече ще има опция за бързо зареждане, а от 2013-та или малко по-нататък, може и да се появи 'безжична функция':
Докато приготваме този материал навън се трупа ли трупа пухкав януарски сняг (най-после както си трябва, че все плачем, че нямало сняг) и точно за такива условия е подходящ 'екстреният' зимен пакет с отопляеми предни и задни седалки, както и волан, а друга екстра е интегрираният в спойлер на покрива соларен модул, който осигурява известно количество енергия на батерията, за спомагателните системи.
Не пречи да ви напомними и че батерията на Nissan LEAF може да се зарежда 'променливо' (AC) с до 3.3 кВ или 'директно' (DC) с до 50 кВ, а както се вижда на много от снимките на електромобила на Nissan по мрежата, зарядния порт е точно под емблемата на предния капак.
Ето и трите варианта за презареждане на литиево йонната батерия на LEAF:
- Стандартното 'домашно' зареждане в гараж отнема 8 часа (препоръчва се нощно време заради ниското потребление и тарифа).
- Вариантът за бързо (DC) зареждане отнема значително по-малко време - 30 минути (до 80% от капацитета).
- Третата опция е зареждане на обществена електро колонка (зарядна станция), с ограничение до 10 ампера за избягване на претоварвания, но с този метод батерията се 'пълни' за 12-14 часа и той е по-подходящ за малки 'електро доливания', докато пазарувате или се разхождате.
Е, вече знаете не малко за Nissan LEAF, включително един от най-важните показатели - цената - и макар тези €36,990, за които говорим тук, да са валидни за Германия, не смятаме, че у нас цената ще е кой знае колко различна, предвид факта, че в България, както и в Германия, засега няма финансови облекчения при покупка на електромобил.
[Източник: Mein Elektroauto]