Ново проучване за таргет групите, които са потенциални купувачи на електромобили; ново маркетингово решение и един натежаващ въпрос - не сме ли всички ние (поне тези, на които им харесва) вероятните клиенти и собственици на ЕПС? Нека видим - какво ново: собствениците на луксозни автомобили - не традиционните природозащитници - трябва да бъдат цел за производители и търговци, когато става въпрос за продажба на екологично чисти превозни средства, според нови изследвания от GfK Automotive.
Според изследване проведено във Великобритания, повече от 3000 автомобилиста предполагат, че собственици Premium-клас автомобили (независимо, че са по-малка прослойка), са три пъти по-вероятни купувачи на електромобил, отколкото така наречените "зелени евангелисти". Само един на всеки десет шофьора спада към лукс-групата - до голяма степен съставена от млади хора с екологично съзнание, градски 'чеда', каращи премиум автомобили - и е четири пъти по-вероятно именно някой от тях да закупи електрически модел, отколкото масовия потребител.
Според резултатите от проучването, 9/100 от т. нар. "заможни Зелени" заявяват, че определено ще си купят електрическа кола, в сравнение със само три на сто от "Зелените евангелисти" - традиционни природозащитници, определени от техните силни убеждения във важността на въпросите за околната среда и икономията на енергия. Средно 2 процента от всички щофьори казват, че определено ще купят електрическа кола.
Превръщането на "заможните Зелени" в основна целева потребителска група може да доведе до четирикратно увеличение на 'електрическите' продажби и то в краткосрочен план, според GfK. Освен това, ако цената на превозните средства е между ?15,000 и ?20,000, предполагаемата бройка продавани ежегодно електромобили ще е около 15,500.
Според анализаторите това е така, защото те са по-склонни да предприемат кратки пътувания - до училища, градски адреси, офиси, с кратко време за придвижване - които 'влизат' в ограничения пробегт на повечето електромобили.
Франсиско Лопес от GfK Automotive казва: "Нашето изследване показва, че градските семейства търсят екологичен транспорт, като нещо различно от стандартните си бензинови коли и начинът им на живот отговаря на типа пътувания с екологично чисти превозни средства. Производители и търговци трябва да бъдат малко по-предпазливи в начина, по който представят позицията на електрическите превозни средства; както изглежда има значителна част от обществото, които не гледат на тях като "автомобили" в традиционния смисъл на думата, а вместо това ги разглежда като нова, отделна форма на транспорт."Като част от проучването на GfK, разделението на автомобилистите е в шест категории, като 'заможните Зелени' представляват 10 на сто от водачите, 'Зелени евангелисти' представляват 16 на сто, зелените активисти определени като активни рециклатори и енерго-спестители (но показват едно средно ниво на интерес в самото закупуване на електромобил) представляват 17% от водачите, новаците-активисти за чиста околна среда са 20 на сто и нямат 'силно' екологично мнение. Групата 'Не е моя работа, другите да се оправят', според която бизнесът и правителството трябва да се занимават с проблемите на околната среда, представлява най-голяма маса - 22 на сто от водачите и най-накрая - хората, които не са склонни да плащат повече за екологично чисти продукти, представляват 15% от водачите.
Интересно, към коя от групите бихте се причислили? Ако в коментарите по-долу ни кажете какви мислите, ще се получи нещо като импровизирано допитване...