
Скандинавците са известни със своята ефективност и практичност. Примери много, време да има човек да рови в нета. Електромобилите също предизвикват сериозен интерес у северните народи и поредното доказателство за това е QBEAK, градската електрическа кола на базираната в Дания ECOmove, която в последната година и половина си проправя път през дебрите на развойната дейност. Напредък обаче явно има, ако съдим по факта, че QBEAK получи тазгодишната 'Европейска награда за електрически превозни средства с начални инвестиционни възможности' от Frost & Sullivan, според която ECOmove е "много близо" до старта на продажбите на колата...
Повечето сегашни електро коли от големи производители изминават до около 150 км с едно зареждане на батерията и тук идва интересното при ECOmove – според Frost & Sullivan компанията планира версии на QBEAK с пробег от 200 до 300 км 'на батерия'. Колата тежи няма и половин тон, изработена е от неръждаеми материали и е само с крачка по-дълга от Smart ForTwo. Интериорът на QBEAK е модулен, с до шест демонтируеми седалки, което ни кара да си представяме сцени от типа на рекордите за натъпкване на най-много хора в оригинална 'костенурка'...
За цени и пазарен дебют ще трябва да почакаме още, като единствената 'отпусната' от Frost & Sullivan информация засега е, че продажбите ще стартират тази година.
Миналия март ECOmove пусна промо видео за електро 'кубика', от което стана ясно, че моделът е с електрически плъзгащи врати, а основен принос за ниското общо тегло има купето от алуминий, кевлар и пластмаса, с рециклируеми панели.
Мейд ин ЕС, както (би могло да) се казва , остава само да видим цените и в кои държави ще се продава QBEAK.
[От: Autoblog Green]
