Вторник, 17 Април 2012 14:43

Hyundai изпреварва другите с водородни модели още през 2013 г.

От
hyundai_fcev_vodoreden_ix_2013

С малки изключение в луксозния сегмент, всички автопроизводители предлагат бензинови и дизелови модели. Не всички обаче се ориентират еднакво по-отношение на по-новите (или подновени) технологии. Масово забелязваме електрически концепции, вече втора година на пазара има електромобили, но не всички са се втурнали в посока "батерии". Няколко компании открито показват симпатиите си към водорода, Mercedes демонстрира визията си за водородни коли за 2025 г., Toyota, Honda, GM и други планират производство на ограничен брой водородни превозни средства през 2015 г., но миналата година Hyundai обяви, че смята да изпревари всички тях, като започне да произвежда водородни модели още до 2013-та...

Hyundai е изключително добре позициониран в България и макар да не знаем кога у нас може да се очакват водородни модели, корейската компания смята да изпълни обещанието си като пусне първите 1,000 водородни коли до края на тази година като модел 2013 при това не в Корея или САЩ, а в Европа, където водородът е много по-широко възприеман.

И понеже казахме коли, всъщност става дума за "по-надигната" разновидност под формата на ix, чиято цена ще бъде около $88,550 (нещо от сорта на 130,000 лв). Упс, електромобилите изведнъж заизглеждаха направо евтино, но за утеха, целта на Hyundai е свали цената на своите водородни модели под $50,000 до 2015 г., което да осигури на компанията предимство през единствения друг производител, който обяви вероятна цена за свой водороден модел, Toyota, според която в началото моделът ще е на загуба като Prius през 90-те. Плановете на Hyundai се измерват с продажба на 10,000 бройки годишно до 2015 г.

На този етап няколко държави в Европа, сред които Дания, Германия и Холандия, работят усилено за създаване на водородна инфраструктура за презареждане. Производители като BMW, Honda, Hyundai, Mazda и Toyota пък се включват в тестовете на водородните магистрали. Цялата тази работа звучи сериозно, с използването на такива понятия, и наистина е така, защото ангажиментите отиват отвъд колите и включват още автобуси и други тежки превозни средства.

Водородът има своите противници като източник на енергия за задвижване на превозни средства, но не малко автопроизводители правят тестове в областта и планират водородни модели в бъдеще, при това с далече по-малко субсидии, отколкото има за електромобилите. Това, ако не друго, ни гарантира много по-голям избор от задвижващи технологии след няколко години, когато традиционните бензинови и дизелови коли и други превозни средства определено ще си имат силна конкуренция.

[От: Torque news]

Прочетено 1864 пъти Последна корекция Петък, 27 Декември 2013 14:16
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.