Електрически Volkswagen – вече и кабриолет! (видео)
От Маргарита НиколоваПо време на автосалона в Детройт в началото на годината Volkswagen представи новата костенурка в електро вариант на име E-Bugster. Сходна като задвижване, но с малки подобрения в системата спрямо електрическия Golf, който от Blue-e-motion беше преименуван на много по-простичкото e-Golf, E-Bugster сваля покрива за стартиращия на 25 април aвтосалон в Пекин...
Разлика с електрическия голф може и да има, но кабрио версията, очавано, не се различава от "стандартния" E-Bugster: електромотор с мощност 85 кВ (115кс), --100 за 10.8 и литиево-йонна батерия с капацитет 28.3 кВтч, която осигурява пробег от 180 км. И понеже технологиите се развиват, E-Bugster ще може да се зарежда на бързи зарядни станции за 30 минути. Е, да, не е истински бързо, като да си напълниш резервоара. Дотам все още не са я докарали производителите на батерии и бързи зарядни станции.
Вчера видях новия Beetle (не кабрио) пред НДК и определено ми харесва повече от предишната версия. E-Bugster пък си има и 20" колела, светодиодни фарове и дневни светлини в бронята и изглежда много шик. Вътре има инфо система с широк екран, който предлогаламе ще показва информация за електрическата система, като текущо ниво на заряда в батерията, най-близки станции за зареждане, ще предлага възможност за резервиране или пък управление на различни спомагателни системи.
Интересна и много удобня идея в E-Bugster е комбиниараната система за зареждане, която позволява еднофазно AC или бързо трифазно DC пълнене на батерията на всякакви зарядни станции. По-универсално от това здраве му кажи, но да се радваме, когато моделът стигне до производство, което според индикациите няма да е точно с електрическата система от концептуалния модел...
eCars.bg